شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جعفری: سپاه در فعالیت‌های عمرانی خود به‌دنبال سود نبوده و نیست

 

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، می‌گوید سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا در فعالیت‌های عمرانی و سازندگی خود هرگز به دنبال منفعت و سود نبوده و طلبی که در حال حاضر سپاه به‌واسطه‌ی این‌گونه اقدامات از دولت دارد، محکم‌ترین دلیل این مسأله است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری، پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه، در حاشیه‌ی بازدید از پروژه‌ی «ساماندهی آب‌های غرب کشور»، حضور در عرصه‌ی سازندگی، کمک به محرومیت‌زدایی و بسترآفرینی برای اشتغال و رونق‌بخشی به زندگی مردم را یکی از نیازهای مهم امروز برشمرد و گفت: «سپاه از متن مردم و انقلاب برخاسته است؛ از این‌رو، هیچ‌گاه نمی‌تواند نسبت‌به نیازهای انقلاب و مردم بی‌تفاوت باشد».  او افزود که «سپاه به اقتضای شرایط و نیازها، با "مظلومیت" همراه‌با قاطعیت و عزم راسخ، به حضور در عرصه‌ی سازندگی و محرومیت‌زدایی کشور ادامه خواهد داد».

فرمانده کل سپاه، با اشاره به نقش بسترسازی دولت در امور سازندگی، گفت: «هرچه دولت در این زمینه بسترها را فراهم کند، آمادگی داریم با نگاه جهادی و عمل انقلابی، با کمک خود مردم و نقش‌دهی به بخش‌های خصوصی و توانمندی‌های بومی و ایرانی به ایفای نقش بپردازیم».

طرح «ساماندهی آب‌های غرب کشور» در استان کرمانشاه، زیر نظر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، زیرمجموعه‌ی سپاه انجام شده و هدف از آن، «تأمین نیاز آبی اراضی کشاورزی و آب شرب و صنعت و همچنین، توسعه‌ی آتی طرح در نواحی مرزی، ایجاد اشتغال و حذف مشاغل کاذب در نواحی مرزی، جلوگیری از مهاجرت و بهبود معیشت در این نواحی» اعلام شده است.

فرمانده کل سپاه، از دیروز همراه‌با عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و هیأتی از فرماندهان سپاه به استان کرمانشاه سفر کرده و به گزارش سپاه‌نیوز، ضمن سرکشی به یگان‌های مستقر در خطوط مرزی استان، از طرح «ساماندهی آب‌های غرب کشور» در مناطق ازگله، سرپل‌ذهاب و سومار بازدید کرده است.

محمدعلی جعفری، اجرای پروژه‌ی «ساماندهی آب‌های غرب کشور» را نمونه‌ای از نقش و همت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)در عرصه سازندگی، عمرانی و کمک به مردم و رفع محرومیت توصیف و تأکید کرد که سپاه در این موارد هیچ‌گاه نگاه سودآور و منفعت‌محور نداشته و ندارد. او افزود: «طلبی که هم‌اکنون به‌واسطه‌ی این‌گونه اقدامات از دولت داریم و درعین‌حال کار سازندگی و اجرای پروژه‌ها را متوقف نکرده‌ایم، بهترین و محکم‌ترین دلیل است».

در هفته‌های اخیر، تنش‌ لفظی میان رئیس دولت یازدهم و فرماندهان سپاه پاسداران در مورد دخالت آن نهاد در امور اقتصادی، شدت گرفته است. حسن روحانی، فعالیت‌های انحصاری سپاه را در بخش‌‌های حیاتی و مهم اقتصادی، مانع اصلی خصوصی‌سازی اعلام کرد؛ فرماندهان سپاه هم در مقابل، از سخنان روحانی انتقاد کردند و ازجمله، عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت که از حسن روحانی «گلایه‌ی شدید» دارد و مسؤولان نباید درباره‌ی فعالیت‌های اقتصادی سپاه «ایجاد شبهه» کنند. عبداللهی در ضمن گفته بود که سپاه پاسداران، ۲۴هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

فرمانده کل سپاه، در ادامه‌ی سخنان خود، برقراری امنیت را در مناطق مرزی، مقدم بر اجرای پروژه و فعالیت سازندگی دانست و گفت: «بحمدالله، توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه و بسیجیان غیور منطقه‌ی کردستان و مناطق مرزی، این امنیت به‌خوبی تأمین شده است».

محمدعلی جعفری، تمرکز بیشتر بر خدمت‌رسانی را رویکرد جدید بسیج و سازندگی و رفع محرومیت را از عرصه‌های پاسداری از انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: «اگر اجرای پروژه‌های سازندگی را در نقشه‌ی ایران جانمایی کنند، جای جای این سرزمین اسلامی، عرصه‌ی خدمت‌رسانی سپاه به مردم است».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More