شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جاسوسی بسیجیان ایران در مورد پناه‌جویان و پناهندگان مسیحی

 

نشریه‌ی آمریکایی ورلدنت‌دیلی (WorldNetDaily)، در شماره امروز خود (سه‌شنبه سوم مرداد)، در گزارشی پیرامون رشد تعداد ایرانیانی که به مسیحیت گرویده‌اند، می‌نویسد که افراد وابسته به بسیجیان حکومتی، در کشورهای غربی درمورد پناهندگانی که مسیحی شده‌اند، جاسوسی می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «هیچ‌کس تعجب نخواهد کرد که اسلام‌گراهای رادیکال ایران، در داخل مرزهای کشورشان، جامعه‌ی مسیحیان ایرانی را زیرنظر داشته باشند؛ اما اکنون، «کلیسای جهانی مسیحیان» که به مسیحی‌های که تحت پی‌گرد مذهبی کمک می‌کند، هشدار داده است که دامنه‌ی عملیات جاسوسی این اسلام‌گرایان، به خارج از مرزهای ایران و داخل کشورهای غربی رسیده است.

بر اساس اعلام سازمان «بارناباس فاند»(Barnabas Fund)، «مقامات جمهوری اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسؤولیت مستقیم حفظ ایدئولوژی حکومتی و تبلیغ آن در کشورهای دیگر را داده‌اند. نزدیک‌ترین گروه عقیدتی به سپاه، سازمان بسیج است که افرادش، از سنین پایین مدرسه به استخدام آن درمی‌آیند و فعالیت عقیدتی آنها، درواقع شغل و محل درآمد خانواده‌شان می‌شود».

یکی از ایرانیانی که پس از گرایش به مسیحیت از ایران گریخته است، می‌گوید: «اگر اسم شما در جایی که نباید مطرح شود، بیاید، آنها به سراغ شما خواهند آمد».

اکنون مشخص شده است که کنترل مسیحیان ایران، تنها به داخل کشور محدود نمی‌شود و افراد در استخدام سپاه و بسیج، ایرانیانی را که به مسیحیت گرویده و به خارج آمده‌اند، تحت نظر دارند.

سال گذشته، گزارش‌هایی از درون کمپ‌های پناه‌جویان در کشورهای غربی منتشر شده بود که می‌گفت اکثر پناه‌جویان ایرانی از شهرهای شیراز و تهران هستند و در مرحله‌ی ورود به کشورهای غربی، خود را مسیحی معرفی می‌کنند.

سالار آبنوش، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، مشخصاً در بیانیه‌های اخیر خود اعلام کرده است که آنها قصد دارند دامنه‌ی فعالیت‌های خود را به داخل خاک آمریکا و کشورهای اروپایی بکشانند.

هفته‌ی گذشته، خبری در این رابطه، جنجال‌برانگیز شد؛ ماجرا از این قرار بود که مسؤولان مرزبانی آمریکا از ورود یک بسیجی سرشناس به نام «دهنوی» که می‌خواست به‌عنوان دانشجو و مطالعه‌ی پزشکی، همراه‌با خانواده‌اش وارد خاک آمریکا شود، جلوگیری و آنها را اخراج کردند.

سازمان‌های مخالف ایرانی، در رابطه با افشای این ماجرا، کمک فراوانی کردند و بلافاصله، نام و هویت و فعالیت این بسیجی را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی قرار دادند.

سعید قاسمی‌نژاد، از مخالفان سرشناس حکومت ایران می‌گوید:

«دهنوی یک بسیجی فعال در برنامه‌های تحقیقات نظامی سپاه بوده است. نقش او و همه‌ی بسیجیان، در سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشری کاملاً روشن است. او به پاس این خدمات سرکوب‌گرانه‌ی خود، از آیت‌الله خامنه‌ای یک چفیه هدیه گرفته است».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More