شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکذیب بحث «تغییر ساختار دولت» در جلسه روسای سه قوه  

 

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، ضمن تکذیب موضوع «بررسی ایجاد تعییرات در ساختار دولت در جلسه روز شنبه ۲۰ آبان روسای سه قوه»گفت: «در جلسه اخیر سران سه قوه هیچ بحثی در خصوص تغییرات در ساختار دولت مطرح نشده و ادعاهای بیان شده در این زمینه نیز صحت ندارد.»

این در حالی است که پس از پایان جلسه روسای سه قوه، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود:«در این جلسه سران قوای سه گانه جمهوری اسلامی به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این باره رسیدند.»

وی همچنین با ذکر جزییاتی گفته بود: «تفکیک و تعییرات در وزارتخانه‌های راه و شهر سازی، نفت، نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و غیره از جمله توافقات در جلسه مذکور بوده است.»

به گزارش ایسنا، پرویز اسماعیلی در رد اظهارات این نماینده مجلس، تاکید کرد: «اعلام نادرست هرگونه مطالب یا ادعا به عنوان جزئیات جلسه سه نفره سران قوا، آن هم بلافاصله بعد از جلسه و از سوی کسانی که حضور نداشته و مسوولیتی در این زمینه ندارند، موثق و پذیرفتنی نیست.»

اسماعیلی ضمن بیان اینکه «پیگیری مربوط به ساختار یا مسایل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و طبعا موضوع جلسه سران قوا نبوده است»، وی افزود:«در جلسات روسای قوا مهمترین مسائل کشور و اولویت‌های کلان و مرتبط بین قوا، برای تصمیم‌گیری سریعتر و هماهنگی بیشتر در مسیر اجرای برنامه‌ها مورد بحث قرار می گیرد.»

سخنان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در عین حال که  از سوی خبرگزاری فارس (خبرگزاری وابسته به سپاه) منتشر شده بود، بدون ذکر نام خبرگزاری مورد انتقاد معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی در این زمینه «از رسانه‌ها درخواست کرد که در برابر رواج گمانه‌ها و شایعات به‌ویژه در خصوص جلسه سران قوا حساس باشند و اطلاعات مربوطه را از مراجع رسمی و مسوول پیگیری کنند.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More