شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تکذیب ادعای رفع فیلتر تلگرام از سوی کمیسیون امنیت ملی

 

در حالی که ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قول مساعد مسئولان مربوطه برای رفع فیلتر تلگرام تا فردا، پنج‌شنبه ۲۱دی‌ماه، در جلسه این کمیسیون خبر داده بود اما  برخی از اعضای این کمیسیون ادعای مطرح شده را تکذیب کردند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، در این خصوص محمدابراهیم رضایی، دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که من در جلسه کمیسیون امنیت ملی چنین چیزی را نشنیدم. شاید این خبر را به صورت خصوصی به آقای حسن بیگی گفته‌اند.
مصطفی کواکبیان، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در خصوص ادعای حسن‌بیگی  گفته است که تا زمانی که  در جلسه کمیسیون بوده  کسی چنین قولی نداده است اما قرار بوده که وضعیت  تلگرام هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

هم‌زمان عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفته که به مسوولین وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام شده و مسئولین امر باید پاسخگو باشند.

بعد ازاعتراض‌های اخیر در شهرهای مختلف ایران، شبکه‌های  اطلاع رسانی تلگرام و اینستاگرام فیلتر و استفاده از آن ممنوع اعلام شد.
آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه اعلام کرد: اجازه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.
آذری جهرمی پیش از این  گفته بود که این اقدام با تصمیم شورای امنیت کشور صورت گرفته است و از مردم به دلیل فیلتر کردن تلگرام عذرخواهی کرده بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More