شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تهدیدهای سایبری ایران؛ خطری واقعی برای دنیای غرب

 

روزنامه‌ی واشنگتن‌پست، روز پنج‌شنبه ۷ دی‌ماه، در سرمقاله‌ای نوشته است که غفلت از فعالیت‌های جاسوسی و جنگ‌های سایبری هدایت‌شده ازسوی حکومت ایران، خطری واقعی برای آمریکا و دنیای غرب است.

در این سرمقاله آمده است: «هنگامی‌که از جنگ‌های سایبری صحبت می‌شود، آمریکا مانند یک فیل است و ایران در اندازه‌ی یک حشره‌ی موذی. با این حال، این حشره‌ی موذی، می‌تواند مزاحمی همیشگی و خطرناک باشد؛ به‌ویژه آن‌که اگر هدف مورد حمله‌ی آن، دارای سیستم‌های دفاعی کامل نباشد.

توانایی‌های سایبری ایران، موضوع محوری یک گزارش تحقیقاتی کامل، باعنوان «تهدیدهای سایبری ایران»، به‌زودی توسط کالینز اندرسون و کریم سجادپور از «بنیاد بین‌المللی صلح کارنگی» منتشر خواهد شد.

در این گزارش آمده است، علی‌رغم آن‌که ایران در صحنه‌ی نبردهای سایبری در «درجه‌ی سوم» قدرت قرار دارد، اما هنوز می‌تواند ضربات و خسارات قابل ملاحظه‌ای را متوجه اهداف خود کند.

افشاگری‌های این گزارش تحقیقاتی در مورد توانایی‌های سایبری ایران و حملاتی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند، می‌بایستی هشداری جدّی برای آمریکا و متحدانش در سراسر دنیا باشد به این‌که چه خطرات مهیبی در دنیای جنگ‌های سایبری متوجه آن‌هاست.

امروز دخالت هکرهای روسی در انتخابات سال گذشته‌ی آمریکا، جزو اخبار روزانه است و دزدی سایبری چینی‌ها از اسرار دولتی و صنعتی و علمی آمریکا در ابعاد گسترده به‌اطلاع عموم می‌رسد. اما آن‌چه که توجه کمتری را به‌خود جلب می‌کند و کمتر پیچیده به‌نظر می‌رسد، اما هنوز خطرناک است، حملات سایبری ازسوی کشورهای کوچکتری مانند ایران است.

این گزارش تحقیقاتی دقیقاً به‌موقع منتشر می‌شود. دولت ترامپ، اکنون استراتژی خود را برای مهار و به عقب راندن حکومت ایران از مواضع خرابکارانه و توسعه‌طلبانه‌ی آن کشور، اعلام کرده است.

جنگ‌های سایبری ایران در آغاز، از جاسوسی علیه نیروهای اپوزیسیون کشور در جریان جنبش سبز شروع شده، ولی امروز به سطح جنگ‌های الکترونیکی و جاسوسی علیه دشمنان حکومت این کشور رسیده است. حتی اگر استراتژی جدید ترامپ به رو یارویی مستقیم با حکومت ایران هم منتهی نشود، هزینه‌ی مقابله با جنگ سایبری ازسوی آن کشور، گران خواهد بود».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More