شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعطیلی مدارس از «۱۵ آذر تا ۱۵ دی» در‌صورت تصویب دولت

 

عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست، از تصمیم جدید کمیسیون زیربنایی دولت از  تعطیلات زودهنگام مدارس در خصوص مقابله با آلودگی هوا خبر داد.
به گزارش ایسنا، روزچهارشنبه ۱۳ دی، در حاشیه نشست هیأت دولت، کلانتری در خصوص وضعیت آلودگی و شرایط مدارس توضیحاتی را ارائه داد.
به گفته‌ی  او، در صورتی که دولت موافقت کند، مدارس در نیمه شمالی کشور و مناطق سردسیر از جمله تهران یک ماه زودتر آغاز شود و از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی مدارس این مناطق تعطیل شوند تا دانش‌آموزان با هوای آلوده مواجه نشوند.
کلانتری با بیان دلایل آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرها گفت: بیشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است.
رییس سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌های بین شهری از سوی وزارت راه، گفت: «با اجرای صحیح این طرح، تمام کامیون‌های فرسوده که از جاده‌ها خارج شدند وارد شهرها شدند و با توجه به اینکه استانداردهای سوخت کشور پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است و از سمت دیگر نیز این خودروهای فرسوده وارد شهرها شده‌اند و در شب مجوز تردد دارند، هنگام آغاز روز با آلودگی هوا مواجه هستیم.»
 

وی با بیان اینکه حدود ۳۴۰۰ دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت واحد شهرداری در تهران تردد می‌کنند، اظهار کرد: «شهرداری می‌گوید که منابع لازم برای جایگزینی این تعداد اتوبوس را ندارد و با خارج کردن این میزان خودرو نیز در تردد مردم در خیابان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.»
به گفته‌ی رییس سازمان محیط زیست، در تهران و کلان شهرها ۶۷ درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودروها بوده و تنها سه درصد از این آلودگی توسط خودروهای سواری ایجاد می‌شود. همچنین موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد درمیزان آلودگی هوا نقش دارند و ۲۰ درصد باقیمانده نیز متوجه سایر عوامل آلوده‌کننده هوا است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More