شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تشکر روحانی ازخاتمی در برنامه تلویزیونی

دوازدهمین رئیس جمهور ایران گفت: مردم به کسانی که می‌خواستند کشور را به گذشته بازگردانند «نه» گفتند.

حسن روحانی که با بیش از ۲۳ میلیون رأی دوازدهمین رئیس جمهور منتخب مردم شناخته شد در گفت‌‌وگویی تلویزیونی با اشاره به حضور مردم در انتخابات دوازدهم گفت: «مردم به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتند. مشارکت بالای مردم و وجود بیش از ۴۱ میلیون رأی نشانگر این است که مردم خواستار تداوم راه توسعه و ترقی هستند.»

حسن روحانی ضمن قدردانی از حضور شرکت کنندگان در انتخابات  گفت: «مردم با حضور و گسترده معنادار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت ۹۶ گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشتند.»
او تاکید کرد: «اعتماد دوباره به اینجانب سبب شد که بار سنگینی را بر دوش خود احساس کنم و امیدوارم وکیل شایسته‌ای برای نمایندگی مطلبات شما مردم ایران باشم.»
رییس جمهور با اشاره به وجود طیف‌های سیاسی گوناگون در کشور گفت: «این انتخابات نشان داد که با وجود قطب‌بندی‌های سیاسی هیچ کس نمی‌تواند شما را به ورطه نزاع‌های بیهوده طبقاتی، فرقه‌ای، قبیله‌ای، شهری و روستایی و... بکشاند.»
رئیس دولت دوازدهم در این گفت‌وگوی خبری با یادی ازآیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «جا دارد یاد کنم از مرد اعتدال و سازندگی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که واقعا جای ایشان در این صبح پیروزی خالی است. همچنین از برادر گرامی‌ام سید محمد خاتمی و خانواده امام راحل و برادرم سید حسن خمینی، علی اکبر ناطق نوری، اسحاق جهانگیری، از همه خانواده‌های عزیز شهدا و شهید مطهری و بهشتی، از همه فعالان سیاسی از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه رئیس محترم مجلس، فعالان فضای مجازی که توانستند این فضای پروخروش را به اعماق جامعه برسانند، تشکر می‌کنم.»
روحانی با بیان اینکه مردم ما در این انتخابات با درک نظرهای گوناگون راه آینده خود را انتخاب کردند و همه باید به خواست و تصمیم مردم احترام بگذارند، عنوان کرد: «امروز انتخابات پایان یافته و من رئیس جمهور همه ایران هستم و نیازمند کمک تک تک ملت ایران هستم حتی کسانی که مخالف من و سیاست‌های من هستند. من  دست یاری و دوستی خود را صمیمانه به سوی همه مردم ایران، جناح‌ها، احزاب و اقشار دراز می‌کنم و طبق قاعده مردم‌سالاری و بر حکم قانون به مخالفان خود احترام می‌گذارم.»
او در ادامه به پیام مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: «پیام ملت ما در این انتخابات اعلام شد. امروز دنیا می‌داند ایران مسیر دور از خشونت را برگزیده است. ملت ما می‌خواهد در صلح و دوستی در جهان زندگی کند ولی راضی نیست تحقیر و تهدید را تحمل کند. این پیام باید توسط کشورها به ویژه همسایگان درست شنیده شود. انتخابات ایران نشان داد راه تامین امنیت تقویت دموکراسی و احترام به آرای مردم است و نه تکیه بر قدرت‌های خارجی .»
در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که ۲۹ اردی‌بهشت برگزار شد از کل آرای ماخوذه  ۴۱۲۲۰۱۳۱، حسن روحانی با اخذ  ۲۳۵۴۹۶۱۶ بار دیگر به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. گفتنی است سرسخت‌ترین رقیب این دوره ابراهیم رییسی بود که توانست  ۱۵۷۸۶۴۴۹ آراء را از آنِ خود کند. میرسلیم ۴۷۸۲۱۵ و هاشمی طبا با ۲۱۵۴۵۰ رأی به‌دست آورند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More