شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تذکر ۹۰ تن از نمایندگان مجلس به روحانی درباره نوسانات نرخ ارز

 

نود تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خواستار پاسخ‌دهی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، درباره نوسانات بازار ارز شدند.

به گفته بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران، در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه  ۲۵ بهمن، نمایندگان در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفتند که نمایندگان نمی‌دانند که در حال حاضر مسئولیت نابسامانی ارزی با چه کسانی است و باید این تذکر را به چه کسانی بدهند.

از سویی دیگر، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، دلیل عمده مشکلات بوجود آمده در بازارهای داخلی ایران را نوسانات بازار ارز عنوان کرد و از سیاست‌های دولت و بانک مرکزی که نتوانسته‌اند بازار ارز را مهار کنند، انتقاد کرد.

با افزایش نرخ ارز و نوسانات پیش آمده در بازار و همچنین افزایش قیمت کالاها در طی ماه‌های اخیر، کمیسیون اقتصادی مجلس از ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، خواست که درهفته آینده با برگزاری نشستی با این کمسیون، مشکلات و نوسانات بازار ارز را بررسی و برای آن چاره اندیشی کنند.

پورابراهیمی با اعلام خبر برگزاری این نشست گفت: «مسؤولان بانک مرکزی باید پاسخگوی بحران ایجاد شده در بازار ارز باشند. وضعیت اصلاً مطلوب نیست؛ نگرانی جدی برای افزایش قیمت در کالاها وجود دارد».

وی نرخ موجود در بازار ارز را کاذب و موقتی دانست و گفت که نوسانات ایجاد شده و افزایش بی‌رویه نرخ ارز در ماه‌های اخیر، تأثیرات بلندمدتی بر تولید و نیز واردات مواد اولیه برخی محصولات بر جای می‌گذارد، که پس از کاهش نرخ ارز نیز، نمی‌توان آن را کنترل کرد.

با اعلام تذکر شفاهی نمایندگان مجلس درباره نوسانات ارز، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از هیأت رئیسه خواست که این تذکر شفاهی را پیگیری کند.

قیمت دلار در دو روز گذشته با ثبت ۴ هزار و ۸۸۰ هزار تومان به ازای هر دلار، رکورد جدیدی رقم زد.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، روز دوشنبه دوم بهمن، ضمن اعلام روند رو‌ به کاهش قیمت ارز در ایران، گفت که اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه ارز توجیه نداشته و کسانی که به خرید ارز مبادرت می‌کنند، ضرر خواهند کرد. او وعده داده بود که قیمت ارز در روزهای آتی روندی کاهشی به خود می‌گیرد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More