شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در حمایت از اعتراضات اخیر خوزستان

 

ده‌ها نفر از فعالان قومی ازجمله عرب‌های ایرانی، در حمایت از اعتراض‌های هفته گذشته در خوزستان، در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، تجمع کردند.  

به گزارش فعالان قومی ایرانی و بر اساس ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی مانند  فیس‌بوک منتشر شده است، تجمع‌کنندگان علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران شعار می‌دادند.

وجدان عفراوی، فعال سیاسی و یکی از برگزارکنندگان این تجمع، در گفت‌وگو با وب‌سایت ایران‌اینترنشنال گفت که «افرادی از سایر فعالان قومی ایرانی ازجمله کُردها، عرب‌ها، بلوچ‌ها و ترک‌ها نیز در حمایت از اعتراض‌های اخیر خوزستان، در این تجمع حضور یافته بودند».

او افزود که تجمع‌کنندگان، بازداشت‌ها و اعدام‌ها را در سایر نقاط ایران، به‌ویژه در مناطقی که گروه‌های قومی در آن ساکن‌اند، محکوم کردند.

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، نشان می‌دهد که شماری از حاضران در این تجمع، به نمایندگی از احزاب و سازمان‌های خود، سخنرانی کرده‌اند.

در دو هفته گذشته، در شماری از شهرهای خوزستان ازجمله اهواز، در اعتراض به یک میان‌برنامه مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی، که آن را «توهین به عرب‌های ایران» خواندند، تجمعاتی اعتراضی برگزار شد؛ اعتراضاتی که به بازداشت ده‌ها نفر انجامید.

ماجرای اعتراضات اخیر در خوزستان، از آنجا آغاز شد که در یکی از میان‌برنامه‌هایی که در جریان پخش مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی از تلویزیون پخش شد، کودکی عروسک‌هایی که لباس اقوام مختلف ایرانی را پوشیده بودند، در مناطقی که این اقوام اکثریت دارند، روی نقشه نصب می‌کرد؛ اما وقتی نوبت به بخش خوزستان رسید، تنها عروسکی که لباس بختیاری‌ها را به تن دارد، روی تابلو نصب شد و خبری از عروسک با لباس عربی که پوشش عرب‌های خوزستان است، نبود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More