شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تایید پزشکی قانونی از وجود کبودی و تزریق بر روی جسد سیدامامی

 

پیام درفشان، وکیل خانواده سیدامامی اعلام کرد که در گزارش اولیه پزشکی قانونی وجود کبودی و تزریق پوستی بر روی جسد سیدامامی تایید شده است.

پیام درفشان، وکیل خانواده کاووس سیدامامی روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین ماه به همراه آرش کیخسروی، دیگر وکیل این پرونده به دادسرای جنایی تهران مراجعه کرده‌اند.

درفشان در خصوص جزئیات این مراجعه به کمپین حقوق بشر در ایران اعلام کرد که در گزارش معاینه اولیه پزشکی قانونی «میزان کبودی‌ها در نقاط مختلف بدن، جای تزریق پوستی روی جسد و وضعیت جمود نعش که نشان می‌دهد فوت چه زمانی اتفاق افتاده است» خیلی مشهود بود.

درفشان گفت که علت دقیق مرگ از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است اما در گزارش به این شکل عنوان شده که «دور گردن، آثار کبودی ناشی از فشار جسم دیده می‌شود».

وکیل سید امامی همچنین افزود موضوعاتی از جمله خفگی یا سکته یا مسمومیت دارویی یا مختل شدن اراده تحت تاثیر دارو در گزارش پزشکی قانونی اشاره نشده است ولی از سوی وکلای سیدامامی پیگیری خواهد شد.

وکیل خانواده کاووس سیدامامی به کمپین گفت: «بخش اصلی که در این پرونده ما دنبال می‌کنیم این است که فشارهای روانی که بر آقای سیدامامی وارد شده چی بوده و به چه شکلی بوده که فردی در این موقعیت اجتماعی ر ا به چنین سمتی برده. ما دنبال این فشارها می‌گردیم. پزشکی قانونی هنوز نتیجه نهایی گزارش معاینه جسد یعنی آزمایش خون را نداده اما اینطور نیست که بیایند بگویند مسمومیت خونی نیست بروید خانه‌تان و پرونده تمام شد. اصلا اینطور نیست به فرض اینکه اثبات شود که دقیقا با دست خودش، پیراهن را انداخته و خودکشی کرده و هیچ دارویی در کار نیست، سوال ما این است که چه اتفاقی افتاده که یک استاد دانشگاه به این سمت رفته.»

بر اساس گفته این درفشان ممنوع الخروجی مریم ممبینی، همسر کاووس سیدامامی براساس حکمی قضایی نیست بلکه امنیتی بوده است.

خانواده سیدامامی و کارشناس‌های سازمان ملل درخواست تحقیقات مستقل کرده‌اند.

کاووس سیدامامی ۴ بهمن سال گذشته به همراه تعدادی از فعالان محیط زیست به اتهام جاسوسی بازداشت شد.

رامین سید‌امامی، فرزند آقای سید‌امامی در صفحه اینستاگرام خود نوشته «مادرش روز جمعه ۱۹ بهمن به زندان احضار و به او گفته شده آقای سید امامی در زندان خودکشی کرده است».

در سال گذشته تعدادی از بازداشتی‌های اعتراضات دی‌ماه نیز پس از بازداشت تحت عنوان «خودکشی» جان خود را در زندان از دست دادند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More