شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تأکید رئیس‌جمهوری ایران بر پیشرفت در توسعه فضای مجازی

حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، تغییرات و پیشرفت با سرعت فوق‌العاده در  فضای زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی امروز را وابسته‌به دنیای مجازی دانست و گفت که ایران نباید از جهان عقب بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی، روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه، در جلسه‌ی هیأت دولت، تأثیرگذاری گسترده‌ی فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه‌ی کسب‌وکار و اشتغال و دگرگونی زندگی مردم و آینده‌ی این تأثیرگذاری را بسیار مهم دانست و گفت: «بهره‌­مندی مؤثر از این فضا، با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت­‌های بومی و پیش‌گیری از آسیب­‌ها، نیازمند سرمایه‌گذاری­‌های بیشتر در آن است».

او  همچنین با تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و ازجمله توسعه‌ی خدمات الکترونیک و به‌ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش این‌گونه خدمات، با استفاده از ظرفیت­‌های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه­‌ها شد.

در ادامه‌ی جلسه‌ی امروز هیأت دولت، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس این گزارش، تاکنون ۱۳۲هزار و ۸۳۴ شغل توسط ۲۱ استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

 

  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای کسب‌وکارهای نوپا

محمدجواد آذری‌جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران

 

در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز هیأت دولت، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، از موافقت رئیس جمهوری برای اختصاص ۵۰۰میلیارد تومان در جهت توسعه‌ی خدمات کسب‌وکارهای نوپا در دو سال آینده خبر داد. به گفته‌ی آذری‌جهرمی، دولت در تلاش است تا ۶ماه آینده، در کشور سند توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال را ارائه کند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره‌ی شکایت دولت از برخی شرکت‌های استارت‌آپ (کسب‌وکارهای نوپا) گفت: «در جلسه‌ی هیأت دولت، این تصمیم گرفته شد که شکایت بدنه‌ی دولت از کسب‌وکارهای نوپا، قبل‌از مطرح‌شدن در مراجع قضایی، در کمیته‌ای به مسؤولیت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و عضویت نمایندگان وزارت ارتباطات، وزارت کار و معاونت علمی ریاست‌جمهوری بررسی شود و سپس به دستور قضایی ارجاع شود. این تصمیم می‌تواند تضمینی برای فعالیت کسب‌وکارهای نوپا باشد».
وزیر ارتباطات در ادامه تأکید کرد که سند استراتژی ایران در اقتصاد دیجیتال، در شش‌ماه آینده، ازطریق وزارت ارتباطات، برای بررسی به دولت ارائه خواهد شد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More