شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بقایی: سخنان مصلحی خائنانه است

 

حمید بقایی، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و معاون اجرایی محمود احمدی نژاد در دولت پیشین، سخنان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات کابینه دوم آقای احمدی نژاد را "خائنانه" خواند.

حیدر مصلحی در یک سخنرانی در تهران هشدار داد که برخی از ثبت نام‌ها در انتخابات ریاست جمهوری "به قصد فتنه انجام  و حساب شده است".

او با دادن نشانه هایی از اطرافیان محمود احمدی نژاد آنها را به ایجاد فتنه متهم کرده و گفته: دشمن برای عقبه اجتماعی بسیاری از کاندیداهایی که ثبت نام کرده‌اند، برنامه دارد و با استفاده از تجربه فتنه ۸۸ می‌خواهد این بار طبقه متوسط رو به پایین را تحریک کند.

حمید بقایی هم با انتشار یک فایل صوتی کوتاه در کانال تلگرام خود، سخنان آقای مصلحی را مرتبط با عزلش از وزارت اطلاعات از سوی آقای احمدی نژاد دانسته و گفته "هرچند عجیب نیست اما خائنانه است".

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات کابینه دوم محمود احمدی نژاد در نیمه دوره دوم ریاست جمهوری از سوی او عزل شد اما با مخالفت آیت الله  خامنه ای با این برکناری، سرانجام به قهر و خانه نشینی یازده روزه رئیس جمهور وقت انجامید.

وزیر سابق اطلاعات ایران گفته :"الان ثبت نام‌هایی که شده است و برخی از آنها هم برای فتنه انجام شده بدون تعارف، حساب شده است. بر اساس اطلاعات دارم این حرف را می‌زنم. کنار یک شخصیت، جاسوس می‌گذارند تا او را از حیز انتفاع بیندازند. برای منتظری هم همین کار را کردند".

محمود احمدی نژاد علیرغم توصیه رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر عدم حضور در انتخابات پیش رو هم‌زمان با حمید بقایی نامزد مورد حمایتش در انتخابات ثبت نام کرد که با انتقادهای کم سابقه ای رو به شد.

آقای مصلحی این تحولات را " فتنه" توصیف کرده که "باید در زمان صدارت و ولایت مقام معظم رهبری اتفاق بیفتد تا جلویش گرفته شود".

همزمان محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت اول محمود احمدی نژاد در یک سخنرانی در تهران گفته است  که رد صلاحیت رئیس جمهور سابق ایران "به معنای پایان کار اوست اما اگر به این مرحله نرسد در آینده فرصت تغییر و بازگشت وجود خواهد داشت".

او گفته محمود احمدی‌نژاد «خود را در معرض شورای نگهبان قرار نمی‌دهد و باید خود را از این مخمصه نجات دهد»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در مصاحبه ای با هفته‌نامه مثلث گفته بود توصیه رهبر جمهوری اسلامی به آقای احمدی‌نژاد می‌تواند به عنوان امر قانونی محسوب شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More