شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بقایی باردیگر در آرامگاه شاه‌ عبدالعظیم بست می‌نشیند

 

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دوره ریاست جمهوری او، روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه، در کانال تلگرام خود اعلام کرد که قصد دارد در اعتراض به رفتار دستگاه قضایی با خود و دیگر نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، بار دیگر در حرم شاه عبدالعظیم در جنوب تهران بست بنشیند.

وبسایت دولت‌بهار، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، نیز این خبر را تأیید کرده و به نقل از وی نوشته است: «نظر به اقدامات غیرقانونی و زورگویانه، تهدید و دشمنی آشکار، بی‌توجهی به قوانین و مقررات در صدور رأی ناعادلانه و نامشروع و غیرمستند دادگاه فرمایشی غیرعلنی ۱۰۵۷ کارکنان دولت به میزان ۶۳سال، برخوردهای تند امنیتی با فعالین رسانه‌ای و هواداران، تلاش برای زندانی نمودن اینجانبان به هر نحو ممکن و عدم پذیرش حکمیت بزرگان توسط دستگاه قضائی، ناچاریم با تأسی از علما و بزرگان و مظلومین تاریخ، در برابر رفتار ظالمانه‌ای که از جانب شخص آقای صادق لاریجانی در مورد ما صورت می‌گیرد، با التجاء به اهل بیت و بست‌نشینی مجدد در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، (ضمن پذیرش خطرات جانی) درخواست احقاق حق نموده و فریاد مظلومیت مان را به گوش همگان برسانیم.»

حمید بقایی،‌ معاون محمود احمدی نژاد در دولت دهم، روز چهارشنبه ۲۴ آبان، همراه با علی‌اکبر جوانفکر و حبیب الله جز خراسانی، دو تن از نزدیکان محمود احمدی نژاد، به جای حضور در دادگاه و در اعتراض به عملکرد قوه قضاییه، در آرامگاه شاه عبدالعظیم بست نشست.
یک روز بعد از آن محمود احمدی نژاد در گفت و گو با وب سایت دولت بهار، از قوه قضاییه به تندی انتقاد کرد و این قوه را ناقض قانون اساسی و دیکتاتور خواند.
روز جمعه سوم آذرماه نیز اسفندیار رحیم مشایی، از دستیاران ارشد محمود احمدی نژاد با انتشار ویدیویی، قوه قضاییه را ظالم و منحرف خواند و گفت که ایستادن دربرابر دستگاه قضایی ظالم و منحرف را افتخار می‌داند.

حمید بقایی، معاون پیشین رییس جمهوری، نیز در ویدیویی با انتقاد از قوه قضاییه، مقامات آن را «ظالمان آشکار» خطاب کرد.
حمیدرضا بقایی سال ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به محمود احمدی‌نژاد خبر دادند که وی با دستور رهبر جمهوری اسلامی آزاد شده‌است. او تیر ماه سال جاری نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

محمود احمدی‌نژاد، اخیرا به قوه‌ قضاییه ۴۸ ساعت مهلت داد تا اسناد تخلفات وی و یارانش را منتشر کند، با پایان یافتن این ضرب‌الاجل، وی با انتشار پیامی تصویری، صادق لاریجانی را فاقد مشروعیت دانست و غاصب خواند. او به تازگی در جمع دانشجویان گفت: «هر کسی در هر مقام و منصبی که باشد، اگر ملت او را نخواهد، او غاصب است، هر اقدامی انجام دهد، تخلف است. هر تصرفی در بیت المال انجام دهد، بعدا باید پاسخگو باشد.»

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More