شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

باقری: عبرت‌های فتنه ۸۸ ضامن خنثی‌سازی فتنه‌های آینده است

 

سرلشکر محمد‌باقری، رئیس ستاد کل نیروهای‌مسلح با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی‌(۸۸) گفت که درس‌های آموخته شده از جریان اعتراضات سال ۱۳۸۸ ضامن خنثی‌سازی، به زعم وی، «فتنه‌های آینده» است. تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸ با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست احمد جنتی، در واکنش به تظاهرات هواداران جنبش سبز در سال ۱۳۸۸ انجام گردید.

مقامات ایران از آن‌زمان تاکنون همواره از این تظاهرات به عنوان نشانه‌ای از حمایت گسترده مردمی از نظام جمهوری اسلامی یاد کرده‌اند.
خبرگزاری ایرنا، روز جمعه ۸ دی ماه، متن پیام سرلشکر محمد باقری از جانب ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص سالگرد نهم دی ۸۸ را منتشر کرد.

باقری در این پیام ضمن یادآوری نقش حضور پررنگ مردم در آن روز به گفته وی، تاریخی، نقش چنین رویدادی را در سرکوب فتنه‌های آینده پراهمیت خواند.

وی در این پیام از آمادگی تمامی نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه اعتراضی خبر داد و گفت:«نیروهای مسلح و امنیتی اجازه نخواهند داد رویای شوم و شیطانی تضعیف و براندازی نظام و انقلاب اسلامی برآورده شود.»

با توجه به گسترش اعتراضات مردمی به شهرهای مختلف ایران در یک کمپین سراسری علیه گرانی شدید و فساد در ایران، به نظر می‌رسد این پیام واکنشی به این تحولات باشد.
این اعتراضات که از روز پنج‌شنبه ۷دی ماه در برخی از شهرهای ایران، از جمله مشهد، کاشمر، نیشابور و یزد آغاز شد، به شکل غیرمنتظره‌ای به دیگر شهرهای ایران از جمله کرمانشاه و چندین شهر دیگر کشیده شد. امری که نگرانی مقامات امنیتی را بالا برد. پیام محمد باقری به عنوان یکی از بلندپایه‌ترین مقام نظامی همزمان با گسترش اعتراضات مردمی در همین چارچوب قابل تفسیر است.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More