شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

بازداشت شهروند بانه‌ای به دلیل اعتراض در جلسه سعید جلیلی

 

خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از بازداشت «یادگار صادقی»، شهروند و کاسبکار ساکن شهر بانه به دلیل ایراد سخنانی اعتراضی در جلسه سخنرانی سعید جلیلی خبر دادند.

به گزارش برخی از رسانه‌های محلی، نیروهای اطلاعات در شهر بانه، یک روز پس از برگزاری جلسه سعید جلیلی، نماینده رهبرجمهوری اسلامی در شورای امینت ملی، «یادگار صادقی»، کاسبکار معترض را که در این جلسه خطاب به جلیلی سخنانی را ایراد کرد دستگیر کردند.

 

این شهروند صحبت‌های سعید جلیلی، نماینده رهبر ایران را در مسجد جامع شهر بانه متوقف کرد تا از دلایل اعتصاب‌های مردمی در چند شهراستان‌های کردستان و کرمانشاه بگوید و به وضعیت کولبران اعتراض کرده بود.

این امر باعث شد تا سخنان جلیلی نیمه‌کاره مانده و نیروهای امنیتی حاضر در جلسه سعید جلیلی را به فرمانداری این شهر منتقل کنند.

این شهروند معترض در این جلسه خطاب به سعید جلیلی گفت: «تا الان پنج شش ماه است در مرزها کولبرکُشی شده است؛ نیروی انتظامی درست است در مرزها از کمر به پایین حق تیر دارد، ما هم می‌توانیم به اندازه خودمان از قانون حرف بزنیم، ولی تا می‌آییم دهنمان را باز کنیم، یکی می‌آید گوشمان را می‌گیرد که ساکت باش».

 

 

او همچنین در ادامه سخنانش رو به سعید جلیلی افزود:«بگذارید رُک حرف بزنم آقای جلیلی، ما چهار روز است اعتصاب کردیم، فرماندار نیامده بگوید آقا چکار می‌کنید، نیروی ضد شورش برایمان فرستادند….؛ بیست سال است تا حالا یک درگیری در بانه دیدید؟ ندیدید، به خاطر چه؟ مردم دنبال کار هستند، کار باشد هیچ مشکل نداره».

اکنون فعال‌های مدنی محلی می‌گویند وزارت اطلاعات یادگار صادقی را بازداشت کرده است.

به دنبال اعتصاب عمومی بازاریان در چند شهر در استان‌‌های کرمانشاه و کردستان از روز یکشنبه هفته جاری، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، سعید جلیلی، عضو ارشد شورای عالی امینت ملی به مسجد جامع شهر بانه رفت تا برای تشریح دلیل بسته‌ماندن مرزها با معترضان صحبت کند.

اما این نشست با اعتراض مردم به دلیل عدم گرفتن «پاسخی قانع‌کننده» از این مقام ارشد و اعتراض حاضران در جلسه به خصوص سخنان «یادگار صادقی»، نیمه‌کاره رها شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More