شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اژه‌ای: محدودیت‌های تازه خاتمی به دادسرای ویژه روحانیت مربوط است

 

غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز یکشنبه ۷آبان خود با خبرنگاران

دراین‌باره که آیا محدودیت‌های محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق بعد از سه ماه برداشته می شود، گفت: «این موضوع به دادسرای ویژه روحانیت مربوط می شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر وی افزود: «من درباره این مورد اخیر از دادستان ویژه روحانیت سوال کردم، گفتند محدودیت جدیدی نبوده و ممکن است بعد از سه ماه ادامه پیدا کند یا کم و زیاد شود.»

اژه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره اینکه اجازه حضور رئیس دولت اصلاحات در جلسات بنیاد باران داده نشده است، علت این موضوع چه بوده است، گفت: «از جزئیات خبر ندارم، قبلا که سئوال کرده بودم گفتند محدودیت جدیدی نبوده است.»

ماه گذشته منابع خبری ایران گزارش دادند که با حکم دادستان ویژه روحانیت به ریاست ابراهیم رئیسی، به محمد خاتمی گفته شده که تا سه ماه نباید در هیچ مراسم سیاسی و تبلیغی  شرکت کند و حضور او در هر جمع  غیرخانوادگی  ممنوع است و دیگران هم اجازه ملاقات با او را ندارند.

 

اطلاع سیف از قصد جاسوسی دری ثابت نشد

محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه عبدالرسول دری‌اصفهانی، از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای از طریق ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، معرفی شده بود، گفت: اثبات نشده بود که آقای سیف می دانسته که ایشان می خواهد اطلاعات به بیگانه بدهد.

عبدالرسول دری اصفهانی، که به‌عنوان کارشناس مسایل بانکی و مالی در مذاکرات حضور داشت، به جرم جاسوسی به پنج سال حبس محکوم شده است. محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، درواکنش به این حکم گفت عبدالرسول دری اصفهانی، از مذاکره‌کنندگان ایرانی، نه تنها جاسوسی نکرده، بلکه با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است. اظهاراتی که بلافاصله توسط قوه قضاییه رد شد و در اطلاعیه‌ای از سخنان محمود علوی ابراز تعجب کرد.

 

حکم بابک زنجانی اجرا می شود

غلامحسین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اجرای حکم بابک زنجانی و این‌که قاضی مقیسه گفته زنجانی اعلام کرده پول دارد اما نمی دهد، گفت: «حکمی که صادر و قطعی می‌شود برای اجراست و قوه قضائیه قصد ندارد احکام قطعی را اجرا نکند. الان هم حکم ایشان در حال اجراست. تا حالا به اینکه ایشان پول دارد و نمی دهد، نرسیدیم. وزارت اطلاعات یک وقتی گفت در اختیار ما باشد پول ها را شناسایی می‌کنیم. از آبان سال گذشته همه نوع همکاری با وزارت اطلاعات انجام شده اما تا الان هم مشخص نشده ایشان پولی در اختیار دارد یا خیر.»

بابک زنجانی متهم است که ۴میلیارد دلار بدهی‌اش را به وزارت نفت پرداخت نکرده است. بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، اعلام کرد که او «قصد ندارد» این بدهی را پرداخت کند.
 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More