شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

الله‌کرم: فردی «نظامی» و «استراتژیک» برای ریاست‌جمهوری شایسته‌تر است

 

حسین الله‌کرم،  رئیس شورای هماهنگی حزب الله، با اشاره به شرایط ایران در منطقه گفته است که وجود فردی با سابقه «نظامی‌گری» و «استراتژیک» برای قرار گرفتن در جایگاه ریاستجمهوری شایستهتر است.

اللهکرم یکشنبه ۱۹فروردین در گفتوگوی با «خبرآنلاین» با اشاره به صحبتهای اخیر محمدعلی پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «اگر یک نظامی رئیس‌جمهور شود، کشور را نجات می‌دهد»، داشتن سابقه نظامی را دومین ویژگی رئیس‌جمهور دانست.

این فعال سیاسی از ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای نام برد و تصریح کرد که در چنین وضعیتی، فردی باید سکان اجرایی کشور را به دست گیرد که «استراتژیک» باشد.

الله‌کرم همچنین  به نقش ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: «اگر ایران به وظایف منطقهای خود عمل نکند تجزیه خواهد شد».

الله کرم در ادامه با اشاره به تنگه هرمز، سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و همچنین ابوموسی  و موقعیت‌شان بین اقیانوس هند و روسیه، از آن ها به عنوان پل ارتباطی بین شرق و غرب نام برد و گفت : «این جایگاه برجسته باید به دست فرد استراتژیک اداره شود و کسی با تخصص نظامی و امنیتی بیشتر از دیگران می تواند به عنوان محور مدیریت استراتژیک نقشآفرین باشد».

گفته می‌شود که این سخنان از جانب اصول‌گرایان در ایران، نوعی زمینه‌سازی برای نامزدی قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است. 

الله کرم با اشاره به عملکرد قاسم سلیمانی تصریح کرد که این فرد با به کارگیری نیروهای حتی غیرایرانی توانست تحول ایجاد کند و با استفاده از کمترین منابع ایرانی  بیشترین سود را برای ایران بیاورد.

الله کرم به دوره های پیشین انتخابات اشاره کرد و گفت :«بعد از جنگ مردم به آقای هاشمی رفسنجانی رأی دادند که دیدگاه های اقتصادی مطرح کرد چون کشور نیازمند به بازسازی و نوسازی بود».

این فعال سیاسی افزود که مردم به این درک رسیده‌اند که ایران باید برای به دست آوردن جایگاه جهانی، ابتدا وظایف منطقه‌ای خود را انجام دهد.

او مسیر طی‌شده حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی ایران، را در این راه ناموفق دانست و تصریح کرد که ما در ابتدا باید قدرت منطقه‌ای خود را تثبیت کنیم تا جایگاه جهانی خود را در عرصه بین المللی به دست بیاوریم و بتوانیم به اهدافمان برسیم.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More