شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعلام کشته‌شدگان و خسارات واردشده به داعش درپی حملات موشکی سپاه

 

در پی حملات موشکی یک‌شنبه شب (۲۸ خرداد ماه) سپاه پاسداران به مناطقی در منطقه‌ی دیرالزور سوریه که ازسوی سپاه، «مقرهای گروه تروریستی داعش در شرق سوریه» عنوان شده است، جزئیاتی از کشته‌شدگان و خسارات واردشده به داعش در این منطقه، منتشر شد.

به گزارش وب‌سایت شبکه‌ی تلویزیونی العالم، به نقل از منابع آگاه، حملات موشکی سپاه، تلفات سنگینی را به گروه تروریستی تحمیل کرده است که به شرح زیر است:

۱) انبار مرکزی سلاح و مهمات اصلی داعش در شمال شهر دیرالزور، واقع‌در منطقه‌ی عیاش، معروف‌به «مستودعات عیاش» که پیش‌تر، یک مرکز نظامی ارتش سوریه بوده است، به‌طور دقیق مورد هدف قرارگرفت و کاملاً منهدم شد. در این مکان، علاوه‌بر انهدام سلاح و مهمات داعش، تعداد ۴ دستگاه تانک و پی‌ام‌پی، دو دستگاه خودروی انتحاری و تعداد زیادی موشک‌های دوربرد منهدم شد.

همچنین برابر اطلاعات واصله از منابع خبری، تعداد ۶نفر از عناصر داعش کشته و ۱۰ نفر نیز مجروح شدند. صدای شدید انفجار در تمام  مناطق شهر دیرالزور و ریف آن شنیده شده است.

۲) مرکز فرماندهی و عملیات داعش در شرق دیرالزور، واقع‌در منطقه‌ی «الموحسن» که یکی از مراکز مهم و حساس داعش در منطقه است، مورد هدف قرار گرفت و تعداد بیش‌از ۱۵نفر از عناصر داعش با ملیت‌های قزاقستانی، سعودی و افغان، ازجمله یکی از فرماندهان مهم داعش، به نام «سعد القیبی» ملقب به «ابوسعد» با ملیت سعودی  کشته شدند.

شایان ذکر است، تمام عملیات‌های داعش علیه موقعیت‌های ارتش سوریه در فرودگاه دیرالزور، از این نقطه فرماندهی می‌شد.

۳) مقر تجمع داعش (ساختمان یک مدرسه‌ی سابق) در شهر المیادین، واقع‌در شرق دیرالزور، مورد اصابت موشک قرار گرفت که برابر اخبار واصله، ۲۷نفر از عناصر داعش در آنجا کشته و شماری دیگر مجروح شدند. در میان کشته‌شدگان، ۳نفر از عناصر غیرسوری (لیبیایی) به نام‌های «محمد الویسی» ملقب به «ابوعاصم»، مسؤول مالی ولایت الخیر(در استان دیرالزور)، «عبدالقادر الفرافی» ملقب‌به «ابوحارث»، از نزدیکان ابوعاصم و «یوسف‌بن محسن المبرو» ملقب‌به «ابوحیان الموحد» شناسایی شده‌اند.

۴) ساختمان بیمارستان نظامی و الشرعیات داعش، جنب ساختمان پست و تلگراف شهر المیادین نیز مورد هدف دقیق موشک قرار گرفت که ضمن انهدام سه دستگاه خودرو از نوع ون و آمبولانس، شماری مجروح و ۱۷نفر هم کشته‌ شدند که اسامی تعدادی از آنها از این قرار است:

۱ – «محمد مهدی الشیخاوی» ملقب‌به «ابوبکر مهاجر» – اهل تونس

۲ – «فاخر فرح» ملقب‌به «ابوخوله» – اهل تونس

۳ – «حمد ابراهیم رجب القلاع» ملقب‌به «ناصر الموحد»، از عناصر امن داعش

۴ – «عبدالخالق شاکر القلاع»، از عناصر امن داعش – اهل عراق

۵ – «اکرم رعد الخلیل»، از عناصر شرطه‌ی اسلامی – اهل عراق

۶ – «حنیین الصباح»، همسر اکرم رعد، از عناصر شرطه‌ی اسلامی زنان

۷ – «الهنوف سعید الحمدان»، از عناصر شرطه‌ی اسلامی زنان

۸ – «نینوان» ملقب‌به «ابوزبیر» – اهل چین

پیش از وب‌سایت العالم، خبرگزاری تسنیم، اطلاعات بالا را در قالب بیانیه‌ای ازسوی سپاه قدس، باعنوان «نتایج حمله‌ی موشکی سپاه به مواضع داعش در دیرالزور» منتشر کرده بود که پس از دقایقی از روی وب‌سایت این خبرگزاری حذف شد. در خبر تسنیم ذکرشده بود که یک‌شنبه شب، سپاه پاسداران حمهوری اسلامی، براساس «مختصات ارسالی از مواضع داعش، توسط نیروی قدس که بادقت انتخاب شده بود»، چهار مرکز از مراکز داعش را مورد هدف حمله‌ی موشکی قرار داد که این بیانیه به شرح نتایج آن می‌پردازد.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More