شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعلام مخالفت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقال جعبه سیاه به فرانسه

 

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقال جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج به فرانسه اعلام مخالفت کرده است.

بهرام پارسایی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن اعلام این خبر از عدم همکاری سازمان هواپیمایی کشوری با کمیسیون اصل ۹۰ انتقاد کرده و گفت:«ما مخالف انتقال جعبه سیاه هستیم و اگر به هر دلیلی امکان رمزگشایی جعبه سیاه در داخل کشور وجود ندارد، فایل اجرایی آن را به شرکت ATR بفرستند».

به گزارش ایسنا، پارسایی افزود: «ما ۱۸ فروند هواپیمای ATR خریداری کردیم، که هنوز آن‌ را به ما تحویل ندادند. چه ضمانتی است که جعبه سیاه به درستی رمزگشایی شود؟»

بهرام پارسایی در تذکری در جلسه علنی صبح چهارشنبه ۶ اسفند، مجلس اظهار کرد: «کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان کمیسیون نظارتی مجلس، مکاتباتی با وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری داشته که نماینده و کارشناس کمیسیون بر همه مراحل پرونده سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج نظارت داشته باشند».

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ ضمن زیر سؤال بردن عملکرد سازمان هواپیمایی ایران تاکید کرد: «چرا سازمان هواپیمایی با ما همکاری نمی‌کند و نگرانی‌اش چیست که نمی‌خواهد ما بر این مسأله نظارت داشته باشیم؟»

وی با بیان این‌که «ایران هفت برابر استانداردها سوانح هوایی دارد»،‌ گفت که «جعبه سیاه در داخل ایران قابل رمزگشایی است».

پارسایی خواستار بازگشایی جعبه سیاه به داخل کشور شده و اظهار کرد که «جعبه سیاه باید با نظارت کارشناسان شرکت ATR و همچنین کمیسیون اصل ۹۰ رمزگشایی شود».

هواپیمای مسافربری شرکت هوایی آسمان روز یک‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه، با ۵۹ مسافر، دو خلبان، دو مهماندار و دو نفر تیم امنیت پرواز، تنها ۵۵ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه تهران به مقصد یاسوج، بر فراز ارتفاعات کوه دنا، در رشته کوه البرز از صفحه رادار محو شد و ساعاتی بعد خبر سقوط این هواپیما تایید شد.

بر اساس این گزارش، تیم فرانسوی متخصص هواپیمای ATR، به منظور آموزش بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای ساقط شده تهران - یاسوج، روز جمعه ۴ اسفندماه به شهر یاسوج آمده‌اند.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در همان روز،‌ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به طور موقت و تا اطلاع ثانوی پروازهای ATR مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان، متوقف می‌شود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More