شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتصاب غذای دراویش گنابادی به روز نهم رسید

 

همزمان با اعتراضات سراسری در ایران که از روز هفتم دی ماه آغاز و منجر به دستگیری و کشته شدن برخی از افراد معترض شد، ۴نفر از دارویش گنابادی نیز با حکم از پیش تعیین شده از سوی وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان اوین شدند این افراد از زمان بازداشت در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند.

در تاریخ ۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ مأموران وزارت اطلاعات،  محمد شریفی‌مقدم، محمدرضا درویشی، فائزه عبدی‌پور و کسری نوری، که از فعالان حقوق دراویش و همچنین شهروند خبرنگار سامانه اطلاع رسانی مجذوبان نور بودند را بازداشت و به انفرادی‌های بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. کسری نوری پیش از این به مدت سه سال در زندان به‌سر برده بود.

یک منبع آگاه در گفت و گو با ایران اینترنشنال با تایید خبر بازداشتی دراویش گنابادی گفت که این افراد برای عیادت از حمیدرضا مرادی یکی از دارویش گنابادی، در بیمارستان دی حاضر شده بودند که توسط مأموران امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات در اوین منتقل شدند.

به گفته او حکم بازداشت این افراد از پیش تعیین شده و آماده بود بنظرمی رسد، قصد بر این بوده که با سو استفاده از شرایط بحرانی و اعتراضات اخیر با فعالان اجتماعی و دراویش نیز تسویه حساب شود.

گفتنی است این افراد در‌‌ همان ابتدای بازداشت، اعتصاب غذای خود را اعلام کردند و همچنان  در اعتصاب غذا بسر می برند.
همچنین به گفته خبرگزاری مجذوبان نور وابسته به دارویش گنابادی ؛ مسعود، حسین، فاطمه و هانیه سلطانی، چهار تن از دراویش ساکن یزد نیز طی روزهای اخیر توسط مأمورین امنیتی دستگیر و در حال حاضر در بند ۱۳ امنیتی زندان مرکزی یزد نگهداری می‌شوند و اتهامات محاربه، اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در فرقه دراویش گنابادی و تشویش اذهان عمومی به آن‌ها تفهیم شده است.

در خرم آباد نیز پنجشنبه گذشته ۱۵ دی‌ماه،علی جمشیدی و رضا سوری دو درویش گنابادی ساکن این شهرستان در منزل شخصی خود بازداشت شدند.

همزمان با دستگیری برخی دارویش گنابادی در سراسر ایران برخی از پیراون طریقت گنابادی با تحصن در برابر بازداشتگاه اوین تا امروز هجدهم دی ماه خواستار آزادی آنان هستند.

 

اعتصاب غذای دراویش گنابادی به روز نهم رسید

 

شکوفه یداللهی، مادر کسری نوری در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران گفت که او و خانواده‌های سایر بازداشت‌شدگان در بی‌خبری مطلق به سر می‌برند و تاکنون هیچکدام از بازداشت‌شدگان تماسی با خانواده‌‌هایشان نداشته‌اند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More