شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اعتراض فعالان عرب ایرانی به بی‌بی‌سی فارسی

 

شماری از فعالان عرب ایرانی، در اعتراض به آنچه که «عدم پوشش اعتراضات خوزستان» خواندند، در برابر دفتر بی‌بی‌سی فارسی در لندن، دست به تجمع زدند.

حافظ فاضلی، یکی از تنطیم‌کنندگان این تجمع اعتراضی، در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال گفت: «باتوجه به عدم پوشش خبری اهواز در روزهای گذشته و تكرار مكرر اين سانسورها توسط شبكه‌ای كه تمام هزينه آن را ماليات دهندگان بريتانيا پرداخت می‌كنند و جهت‌گيری اخبار در راستای منافع حكومتی، ما مجبور شدیم تا به اين ظلم واكنش نشان داده و اعتراض نماييم».

در ویدیوهایی که فعالان عرب ایرانی در صفحات فیس‌بوک و توئیتر پخش کردند، تجمع کنندگان، علیه «بی‌بی‌سی» فارسی شعار می‌دادند. آن‌ها در شعارهای خود بی‌بی‌سی فارسی را «نژاد پرست» خطاب کردند.

معترضان، نخست در برابر ساختمان شبکه بی‌بی‌سی تجمع کردند، اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که آن‌ها  سپس راه ورودی این شبکه را بستند. 

 

اعتراض فعالان عرب ایرانی به بی‌بی‌سی فارسی

 

فاضلی در این زمینه افزود: «چند بار ايمیل و پيام برای دست اندركاران بی‌بی‌سی فارسی ارسال شد اما توجهی نکردند. متاسفانه اگر هم برنامه‌ای در مورد استان خوزستان و عرب‌های ايران تدارک می‌بينند كسی از فعالين عرب را دعوت نمی‌كنند تا مشكلات استان و مردم را بازگو كند».

این فعال عرب ایرانی اظهار داشت که حدود پنج سال پیش نیز، در تجمع مشابهی، اعتراض خود را نشان دادیم و جلسه‌ای با مسؤولان بی‌بی‌سی فارسی داشتیم.  در پی این جلسه، فعالانی را که در زمینه مشکلات عرب‌های ایران آگاه بودند، معرفی کردیم، اما باز هم با عدم پوشش اخبار مربوط به بازداشت‌ها و تظاهرات استان خوزستان روبرو شدیم.

یکی از معترضان به ایران اینترنشنال گفت که این تجمع در پی حضور پلیس خاتمه یافت.

 

حضور پلیس در تجمع اعتراضی در برابر ساختمان بی بی سی

 

استان خوزستان ظرف روزهای گذشته با تظاهرات گسترده در اهواز، آبادان و شهرهای دیگر این استان در اعتراض به یک میان‌ برنامه تلویزیونی روبرو بوده‌ است. فعالان مدنی از اهواز خبر داده‌اند که در جریان این تظاهرات تاکنون ده‌ها نفر از معترضان بازداشت و شماری نیز زخمی شده‌اند.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More