شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اخراج استاد دانشگاه در زاهدان به دلیل توهین به اهل سنت و بلوچ‌ها

 

حمید صمصام استاد دانشگاه آزاد زاهدان که در ویدیویی با الفاظی رکیک درباره اهل سنت و بلوچ‌ها صحبت کرده بود از این دانشگاه اخراج شد.

گروهی از مردم زاهدان در واکنش به انتشار این ویدیو، امروز دست به تظاهرات زده بودند.

حمید صمصام در ویدیوی منتشر شده، از سنی‌ها با الفاظی همچون وحشی یاد کرده و گفته که سوالاتی سخت برای دانشجویان بلوچ طراحی می‌کند و «‌این ترم خون می‌ریزد».

سلطانعلی میر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری ۳ جلسه در هیات علمی این دانشگاه برای رسیدگی به موضوع به خبرگزاری تسنیم گفت «در نهایت در سومین جلسه که بعد از ظهر شنبه تشکیل شد، حکم اخراج این فرد از دانشگاه قطعی و صادر شد.»

گزارش‌ها همچنین حاکی است که این استاد دانشگاه به دستور ویژه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

ویدیوهای منتشر شده از اعتراض‌ها، گروهی از مردم را روبروی در دانشگاه آزاد زاهدان نشان می‌دهد. در این ویدیو‌ها تصاویری از حضور گسترده ماموران ضد شورش دیده می‌شود.

در همین حال مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان  نیز در پیامی به معترضان در این شهر از آنها خواسته که تجمع‌های اعتراضی را پایان دهند.

او در این پیام از استاد دانشگاهی که ویدیوی توهین‌‌امیز او خطاب به بلوچ‌ها و اهل سنت منتشر شده، با عنوان «تفرقه‌افکن» و «وابسته به جریان افراط‌گرا» یاد کرده است.

عبدالحمید در این پیام گفته « متاسفانه افراد  دیگری نیز با همین تفکر وجود دارند که تحمل همگرایی و مسالمت زیستی اقوام و مذاهب را ندارند و در پی ایجاد تشنج و اختلاف هستند.»

وی با اشاره به بازداشت این استاد دانشگاه و حساسیت شرایط و نفوذ دشمنان از مردم خواسته که از برگزاری هر نوع تجمع پرهیز کنند.

او همچنین از مسئولان درخواست کرده که «فرد خاطی» را «جنایتکار» و حرکت‌اش را «اقدام علیه امنیت ملی» تلقی کرده و به اشد مجازات برسانند تا برای «دیگر عوامل نفوذی و مزدوران دشمن» درس عبرت شود.

 

 

 

 

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More