شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

اختلاف قوه‌قضاییه و محمود صادقی برسر استعفای شهردار تهران

 

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، استعفای شهردار تهران و مخالفت شورای شهر با این استعفا را «بساط سیاست‌بازی» خواند و پیشنهاد داد که شهردار تهران دوباره استعفا دهد. محمود صادقی نماینده تهران در مجلس نیز در واکنش به اظهار نظر دادستان کل کشور، اعلام کرد که دخالت‌های قوه‌قضاییه در این موضوع بسیار عجیب است.

منتظری روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، در دیدار با کارکنان دادستانی کل اعلام کرد که شهردار تهران می‌گوید به‌دلیل بیماری توان ادامه کار ندارد و ماندن خود در این سمت را خیانت می‌داند، بنابراین چه معنایی دارد شورای شهر این «بساط سیاست‌بازی» را راه انداخته است؟

او با ذکر این پرسش که «اگر شهردار تهران نتواند تهران را مدیریت کند چه کسی مسؤول است؟» تصریح کرد: «بنده به‌عنوان مدعی‌العموم، به شورای شهر تهران عنوان می‌کنم که مسؤولیت این کار با شماست».

او با پیشنها این‌که شهردار تهران مجدداً استعفا دهد، اعلام کرد که شهردار باید برای واگذاری سمت خود، زمان دقیق اعلام کند؛ زیرا با چنین شرایطی، قطعاً کسی نمی‌تواند شهردار تهران را تحت تعقیب قرار دهد.

 

  • دخالت‌های قوه قضاییه عجیب است

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، می‌گویدکه دخالت قوه‌قضاییه در امور اجرایی، آن هم به این شکل، بسیار عجیب است.

 

 

صادقی روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین اعلام کرد: «از این اظهار نظر خیلی تعجب کردم. هر چه فکر می‌کنم، ارتباط این موضوع با دادستان کل کشور را نمی‌توانم درک کنم؛ استعفای شهردار تهران چه ربطی به دادستان کل کشور دارد؟ غیر از این‌که بیشتر این موضوع را تقویت می‌کند که احتمالاتی درخصوص احضار ایشان به دادسرا با هدف فشار برای کناره‌گیری نجفی بوده است».

او همچنین افزود که «شأن» قوه‌قضاییه بالاتر از این‌گونه دخالت‌هاست.

هم‌زمان با این مجادلات، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران، روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، از نامه استعفای دوباره شهردار به شورای شهر تهران خبر داد و اعلام کرد که نجفی بار دیگر بر بیماری خود و عدم امکان ادامه حضور در مسؤولیت شهرداری تهران تأکید کرده است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More