شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد خطاب به خامنه‌ای: نارضایتی عمومی از عملکرد نظام بالا و جدی است

 

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، با ارسال دو نامه جداگانه به رهبر جمهوری اسلامی از وضع پیچیده و سخت موجود در کشور انتقاد کرده و گفته است که نارضایتی عمومی از عملکرد نظام، بسیار بالا و جدی است.

وب‌سایت «دولت بهار» وابسته به حامیان محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه، جزئیات دو نامه را که رئیس‌جمهور پیشین ایران در روزهای ۳۰ بهمن و ۲۲ اسفند سال جاری خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته بود، منتشر کرد.

در بخشی از نامه احمدی‌نژاد که در بهمن‌ماه نوشته شده آمده است که پس از ۴ دهه، نه تنها از آزادی سیاسی خبری نیست بلکه آزادی در عرصه‌های دیگر نیز به «محاق» رفته است.

به نوشته او، دولت و نهادهای حکومتی و عوامل امنیتی بر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به طور کامل نظارت دارند و  این نظارت همه‌جانبه باعث شده که فعالیت‌های مردم در عرصه‌های مختلف با محدودیت‌ها و فشارهای فراوان رو به رو شود.

او همچنین تصریح می‌کند که در حال حاضر، هرگاه که نهادهای حکومتی و دولت اراده کنند حقوق مردم به راحتی نقض خواهد شد.

او همچنین عملکرد وزارت ارشاد و دستگاه قضایی را مورد نقد قرار داد و تاکید کرده است که این دو دستگاه نیز بدون طی مراحل رسیدگی، مستقیماً وارد صحنه می شوند و سایت ها را فیلتر و از انتشار مطبوعات جلوگیری می کنند. احمدی نژاد در ادامه به دستگیری و خسارت سنگین مادی و معنوی وارد شده از سوی دستگاه های حکومتی و قضایی بر مردم اشاره کرد و گفت که با اتهامات سیاسی افراد را دستگیر می‌کنند و هیچ مرجعی نیز پاسخگو نیست.

در این نامه احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به بازجویی‌های صورت‌گرفته از سوی مامور وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه افزود که آنها می‌توانند یک فعال فرهنگی، اجتماعی و  یا اقتصادی را بدون دلیل موجه و برای سوءاستفاده به «خاک سیاه بنشاند» و آن فعال نیز دستش به جایی نرسد.

رئیس‌جمهور پیشین ایران بار دیگر در روز ۲۲ اسفند نامه ای را برای رهبر جمهوری اسلامی ارسال کرده بود که وب‌سایت «دولت بهار» جزئیاتی از این نامه را منتشر کرد.

احمدی‌نژاد در نامه دوم، خواستار برکناری رئیس قوه قضاییه و «برگزاری فوری و آزاد انتخابات» در کشور بدون دخالت «نهادهای انتظامی» و «مهندسی شورای نگهبان» و «صدور دستور آزادی و منع تعقیب» برای مخالفان و منتقدان حکومت جمهوری اسلامی و رهبر آن شده بود.

او در بخش‌هایی از این نامه، به ثروت‌های بنیاد ۱۵ خرداد ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون ارتش، بنیاد تعاون بسیج، بنیاد تعاون وزارت دفاع و بخش اقتصادی کمیته امداد امام خمینی اشاره کرده و میزان دارایی آنها را بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد دانسته بود.  

رئیس‌جمهور سابق ایران دراین  نامه از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است اصلاحاتی را در ساختار شورای نگهبان و قوه قضاییه بوجود آورد، در سازماندهی سیاسی کشور بازنگری کند و و اقدام به تاسیس دادگاه قانون اساسی نماید.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More