شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد: توبه کنید وضع عوض خواهد شد

 

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری پیشین ایران، به حاکمان نظام جمهوری اسلامی ایران، توصیه کرد که توبه کنند و تأکید کرد که در آن صورت، وضع عوض خواهد شد.

احمدی‌نژاد، روز یک‌شنبه ۵ فروردین‌ماه، با انتشار پیامی تصویری با عنوان «ظلم عاقبت ندارد» در وب‌سایت «دولت بهار»، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران، به‌طور کامل از مسیر عدالت خارج شده و عدالت در کشور مهجور مانده است، گفت: «اگر عدالت برپا نشود، به هیچ کجا نخواهیم رسید».

رئیس دولت‌های نهم و دهم، با اشاره به این‌که امروز در جمهوری اسلامی ایران، صدها مرد و زن به دلیل اعتراض به‌ نحوه مدیریت کشور در زندان‌اند، بار دیگر از بازداشت بقایی و مشایی انتقاد کرد و بازداشت آن‌ها را سیاسی دانست.

رئیس جمهوری پیشین، در بخش دیگری از پیام تصویری خود، به ویدئوی منتشرشده در خبرگزاری قوه قضائیه علیه حمید بقایی اشاره کرد و پرسید که کجای دنیا دستگاه قضایی این‌گونه است که سند ندارد، اما محکوم می‌کند؟

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به فشارها و در انفرادی‌ نگه‌داشتن‌های به گفته او «غیرانسانی» در زمان بازداشت و زندان بقایی، این سؤال را مطرح کرد که «برای اعتراض به تخلفات و سوءاستفاده‌ها چه‌کار باید کرد؟»

او افزود: «کوچک‌ترین حرفی که بزنیم، بلافاصله یک اتهام بدون سند می‌زنند! خب شجاعت داشته باشید، علنی برگزار کنید».

 

 

رییس جمهوری پیشین ایران، در ادامه سخنان خود، وعده داد که وضع به نفع ملت ایران عوض خواهد شد. او با توصیه به توبه، اصلاح رفتار و بازگشت حاکمان به دامان ملت، گفت:‌ «تبعات این نحو اداره کشور و مدیریت قضایی کنونی، به‌عهده کسانی است که سکوت، تبلیغ و توجیه می‌کنند».

محمود احمدی‌نژاد، سوم فروردین‌ماه نیز در نامه‌ جدید خود به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سخنان او در مشهد، مبنی‌بر این‌که هیچ فردی به‌دلیل اعتراض به نظام یا داشتن عقیده‌ای مخالف در زندان نیست، تأکید کرده بود که «ظاهراً قوه‌قضائیه این سخنان خامنه‌ای را قبول ندارد».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More