شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احمدی‌نژاد:‌ دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند

 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، در مقابل دادگاه تجدیدنظر معاون خود، حمید بقایی، با انتقاد از عملکرد قوه‌ی قضائیه، گفت که دستگیر می‌کنند و جنازه تحویل می‌دهند. او افزود که هیچ‌کس، حتی رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ‌گوی مسؤولیت عملکرد قوه‌ی قضائیه نیست.

حمید بقایی براساس حکم دادگاه، به ۶۳ سال زندان محکوم شده و حکم او،اکنون در حال رسیدگی در دادگاه تجدید نظر است.

پرداخت پاداش به ۱۶نفر از اعضای دولت و تبانی در عقد قرارداد و معاملات، نمونه‌ای از اتهامات بقایی اعلام شده است.

احمدی‌نژاد صبح روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، قصد حضور در چهارمین جلسه‌ی دادگاه تجدیدنظر معاون خود، حمید بقایی را داشت، اما از ورود به دادگاه منع شد و در یک سخنرانی مقابل دادگاه، از عملکرد قوه‌قضائیه انتقاد کرد.

رئیس جمهوری پیشین ایران از عملکرد قوه‌‌ی قضائیه انتقاد کرد و افزود که امروز متأسفانه یکی از مهم‌ترین مجموعه‌هایی که باید حافظ حقوق ملت باشد، در مقابل ملت است و کوچک‌ترین انتقاد یا کوچک‌ترین اعتراض، با شدیدترین رفتار مواجه می‌شود.

 

  • جنازه تحویل می‌دهند، بعد می‌گویند خودکشی بود

احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود، گفت: «یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که درمقابل خانواده به‌خاطر فقر شرمنده است، به‌محض این‌که صدایش درمی‌آید، دستگیر می‌شود و می‌برند در زندان‌ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند، جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است … »

رئیس دولت‌های نهم و دهم، در بخشی از انتقادات خود نسبت‌به قوه‌ی قضائیه، گفت «بدون این‌که یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آن‌ها را تأیید کند، یک‌طرفه می‌زنند و می‌روند». او در ادامه افزود: «مشخص است که ملت نمی‌تواند باور کند».

در اعتراضات خیابانی اخیر ایران، تعدادی از بازداشت‌شدگان جان خود را از دست دادند و عنوان شد که درپی «خودکشی» جان خود را از دست داده‌اند. اخیراً نیز کاووس سیدامامی، فعال محیط زیست و استاد دانشگاه، به اتهام امنیتی بازداشت و پیکر او پس از دو هفته، با عنوان این‌که خودکشی کرده است، به خانواده‌اش تحویل داده شد.

 

محمود احمدی نژاد

 

  • رهبر هم پاسخگو نیست

احمدی‌نژاد همچنین در سخنان خود، با انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی ایران، مبنی‌بر این‌که نسبت‌به عملکرد قوه‌‌ی قضائیه بی‌تفاوت است، گفت که باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. او تأکید کرد که قصد شکایت از این رفتار را دارد، اما جایی برای این کار، وجود ندارد و رهبری هم می‌گوید مسؤولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه‌ی دستگاه‌ها، به عهده‌ی او نیست.

 

  • خدا می‌داند در دادگاه چه می‌گذرد

رئیس جمهوری پیشین ایران، بر روی پله‌های دادگاه اعلام کرد که گفته‌ بودند دادگاه علنی است، اما اکنون می‌گویند ممنوع است. او افزود: «در آن‌جا چه می‌گذرد، خدا می‌داند».

این نخستین‌بار نیست که احمدی‌نژاد از عملکرد قوه‌‌ی قضائیه و رئیس قوه‌‌ی قضائیه انتقاد می‌کند. او چندی پیش نیز طی گفت‌وگویی گفت: «نمی‌دانم چرا هر فردی بگوید «دزد»، به رئیس قوه‌ی قضائیه برمی‌خورد. برادرانم زمین‌خوار نیستند، خود من هم ۶۳ حساب شخصی ندارم که هر ماه سودش را بگیرم و تو کار واردات دارو هم نیستم».

 

 مصاحبه با کامبیز غفوری، تحلیلگرمسائل سیاسی درباره انتقادات محمود احمدی نژاد از قوه قضائیه 

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More