شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

احضار اسفندیار رحیم مشایی به دادگاه انقلاب  

 

اسفندیار رحیم مشایی، از نزدیکان محمود احمدی ‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران «به اتهام توهین به مقام رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، توهین به مسوولان نظام و نشر اکاذیب» به دادگاه انقلاب، احضار شد.

به گزارش وب سایت خبری دولت بهار،‌ نزدیک به محمود احمدی نژاد، مشایی که به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه دادگاه انقلاب احضار شده است، پنج روز از تاریخ ابلاغ حکم مهلت دارد تا خود را به شعبه بازپرسی معرفی کند.

این احضاریه از سوی سایت دولت بهار روز دوشنبه بیست و دوم آبان منتشر شده است، اما حکم روز یکشنبه بیست و یکم به وی ابلاغ شده است.

 

 

رحیم مشایی که از نزدیک‌ترین یاران محمود احمدی نژاد، (رییس دولت نهم و دهم)بود، در دوران ریاست جمهوری وی نفوذ زیادی بر وی داشت.

او در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. در دولت اول احمدی‌نژاد مشایی معاونت وی و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را بر عهده داشت.

مشایی در تیرماه ۱۳۸۸معاون اول رئیس‌جمهور  ایران شد. اما پس از یک هفته بر طبق  حکم رهبر ایران، مبنی بر برکناری مشایی از این سمت، وی از پست خود استعفاء داد و ساعتی بعد از سوی احمدی‌نژاد به عنوان رئیس دفتر ریاست جمهوری منصوب شد.

هنوز به درستی معلوم نیست که اسفندیار رحیم مشایی به چه دلایل مشخصی به دادگاه احظار شده، اما به رغم اینکه  زمزمه‌های جدایی وی از محمود احمدی‌نژاد، در برخی از رسانه‌های داخلی ایران شنیده می‌شد، در  سوم آبان یادداشتی از مشایی در سایت دولت بهار منتشر شد که درباره محاکمه بقایی بود و طی آن از غیرعلنی بودن دادگاه بقایی انتقاد کرده بود.

مشایی پیش‌تر هم در آخرین روزهای فروردین نامه‌ای به معاون اول قوه قضائیه نوشته و موضوعاتی را مطرح کرده بود.

در ۱۷ مرداد نیزدر مراسمی سخنرانی کرد که مناسبت آن روز خبرنگار بود و احمدی‌نژاد و بقایی هم در آن مراسم حضور داشتند. بخش زیادی از محتوای سخنرانی او به بهار و شعار بهاری بودن تیم احمدی‌نژاد مربوط بود.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More