شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ابراز امیدواری جهانگیری نسبت‌به حل مسأله حصر

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، با اشاره به اقدامات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در زمینه رفع حصر، ابراز امیدواری کرد که برای سال آینده، این اتفاق، رخ بدهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون اول رییس‌ جمهوری، روز یک‌شنبه ۲۷ اسفندماه، در پاسخ به پرسشی درخصوص اظهارات تعدادی از نمایندگان مجلس در ارتباط با تحقق رفع حصر تا پایان سال ۹۶، به مشکلات مختلفی همچون مسائل اقتصادی، آب، محیط زیست، آلودگی هوا، نظام بانکی، اشتغال و بیکاری و مسائل فرهنگی و اختلافات به‌وجود آمده میان سطوح مختلف مدیریت کشور اشاره کرد و گفت: «سازوکار این موضوع، تحت عنوان گفت‌وگوی ملی مطرح شده است و مسائل باقی‌مانده در کشور باید ذیل این عنوان حل شود».

او در ادامه افزود: «در مسأله حصر، دستورهای مهمی صادر شده و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز درحال پی‌گیری است و ما هم باید به این تصمیم‌گیری‌ها کمک کنیم. در این زمینه، برخی تصور می‌کردند که تا پایان سال جاری تصمیم‌گیری در این موضوع انجام خواهد شد. نسبت‌به حل مسأله حصر خوشبین هستم و به‌نظرم این مسأله قابل تدبیر است».

 

  • به‌ تعویق انداختن مسائل، باعث آسیب‌های جدی در جامعه می‌شود

جهانگیری همچنین در ارتباط با بازداشت حمید بقایی، از معاون اجرایی پیشین محمود احمدی‌نژاد، ضمن اشاره به بروز آسیب‌های جدی در جامعه در اثر به‌تعویق انداختن طرح مسائل روز و حل آن‌ها، گفت: «در حکمی که دادگاه منتشر کرد، مشاهده می‌کنیم که اتفاقات خیلی قبل‌ها افتاده و درباره آن، در آن زمان صحبت شده؛ اما آن‌قدر تعلل انجام گرفته تا این موضوع تبدیل به موضوع روز شده است و این خوب نیست. ما مسؤولین، وظیفه داریم که با مسائل در زمان خود و متناسب با آن زمان برخورد کنیم».

 

  • مهم‌ترین دغدغه کشور در سال آینده: اشتغال و معیشت مردم

معاون اول رئیس جمهوری که در حاشیه آخرین جلسه هیأت وزیران در سال ۹۶ سخن می‌گفت، مهم‌ترین دغدغه کشور در سال آینده را مسأله اشتغال و معیشت مردم دانست و گفت که برای حل مشکل اشتغال که مهم‌ترین چالش پیش روی کشور است، می‌بایست اقداماتی جدی و برنامه‌ریزی‌هایی مناسب انجام شود.

جهانگیری ضمن پر اهمیت خواندن سرمایه‌گذاری، برای حل مشکل اشتغال در کشور گفت: «برای حل چالش اشتغال در کشور، نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی هستیم. ما به منابع وسیعی برای این کار نیازمند هستیم و باید شرایط را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا منابع خود را در اختیار اقتصاد کشور قرار دهیم».

معاون اول رئیس جمهوری همچنین در ارتباط با شایعات مطرح‌شده درخصوص فیلترینگ تلگرام و اعمال محدودیت‌های جدید در فضای مجازی، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تصمیمات احتمالی اتخاذشده، از مخالفت رییس جمهوری با اعمال محدودیت در زمینه فضای مجازی خبر داد.

جهانگیری با ابراز امیدواری نسبت به عدم خروج آمریکا از برجام گفت: «دولت از مدت‌ها قبل برای اتفاقات مختلفی که ممکن است در فضای برجام به‌وجود آید، برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است و سناریوهای مختلفی را برای برجام پیش‌بینی کرده است».

معاون اول رییس جمهوری با انتقاد از عملکرد مسؤولان و رسانه‌ها در ایجاد فضایی شاد در جامعه، نقش صداوسیما در ارتقای روحیه مردم را تعیین‌کننده خواند و گفت: «در سال ۹۶، کشور با اتفاقات طبیعی و ناگواری روبرو شد و مجموعه این اتفاقات طبیعی، بر غم و غصه ملت اضافه کرد. در این زمینه، هنر دستگاه‌های مختلف این است که تلاش کنند تا مردم یک‌سره اخبار تلخ و ناگوار نداشته باشند».

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More