شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آمریکا ۹ فرد و شرکت ایرانی را تحت عنوان «شبکه ارزی» سپاه قدس تحریم کرد

 

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای، ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی را با عنوان «شبکه ارزی سپاه» تحریم کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این وزارت‌خانه آمده که این افراد و شرکت‌ها « میلیون‌ها دلار انتقال مالی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» انجام داده‌اند.

مسعود نیک‌بخت، سعید نجف‌پور، حسن خدایی، محمدرضا خدمتی ولدزاقرد، مقداد امینی و فواد صالحی، ۶ شخص حقیقی هستند که به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

شرکت‌های جهان ارس کیشِ، صرافی راشد و شرکت تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا نیز سه شرکتی هستند که در لیست تازه‌ تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری اعلام کرده که در پی همکاری با امارات متحد است  تا شبکه دسترسی مالی بانک مرکزی ایران به ذخایر ارزی در بانک‌های خارجی را مختل کند.

در همین حال استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: «حکومت ایران و بانک مرکزی از سازمان‌های امارات عربی متحده سوءاستفاده کرده‌اند تا دلار آمریکا را به دست آورده و آن را برای فعالیت‌های شاخه قدس نیروهای سپاه پاسداران و اهداف شریرانه آن هزینه کنند. »

وزارت خزانه‌داری در تشریح اقدام‌های این شبکه گفته که «از جمله فعالیت آنها، رساندن سلاح و پول به عوامل غیر مستقیم ایران در منطقه است و آنها با پنهان کردن این که دلارها با چه منظوری به دست آمده، فعالیت‌های خود را پیش برده‌اند.»

در حساب کاربری توئیتر وزارت خزانه‌داری آمریکا، شیوه فعالیت این شبکه تحت تحریم قرار گرفته شده نیز همر‌سان شده است.

 

تحریم‌های تازه در واقع نخستین اقدام ایالات متحده پس از خروج این کشور از برجام تلقی می‌شود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هنگام سخنرانی برای خروج از برجام گفته بود که این کشور در پی اعمال تحریم‌هایی شدیدتر علیه تهران برخواهد آمد. 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More