شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

آشنا، اقدام قالیباف برای راه اندازی وبسایت کارانه را زیر سوال برد 

حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی، در توئیتی نسبت به اقدام محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، برای راه اندازی وبسایتی با عنوان «کارانه» واکنش نشان داد و درستی این اقدام را زیر سوال برد.

آقای آشنا در حساب توئیتر خود این پرسش را مطرح کرده که مجوز راه اندازی وبسایت «کارانه» برای ثبت نام افراد جویای کار که سیستم جمع‌آوری و پردازش اطلاعات شخصی است، در کجا صادر شده است؟ وی پرسیده در صورت پیروز نشدن آقای قالیباف در انتخابات «چه کسی مسئول سوء استفاده احتمالی از این داده‌ها است؟

محمدباقر قالیباف، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پنج میلیون شغل ایجاد کند و به افراد جویای کار ماهانه ۲۵۰ هزار تومان بپردازد. در همین راستا او روز پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، از راه‌اندازی وب‌سایتی بنام «کارانه» خبر داده و از جویندگان کار خواسته تا در این وب‌سایت ثبت نام کنند.

ساعاتی پس از راه‌اندازی وب‌سایت کارانه، محمود رضوی، از چهره های نزدیک به آقای قالیباف، خبر داد که این وب‌سایت به دلیل حملات سایبری از دسترس خارج شده است. وبسایتی که خبرگزاری ایلنا به نقل از گردانندگان آن اعلام کرد که تنها در ۱۵ دقیقه اول راه‌اندازی، دوهزار نفر در آن ثبت‌نام کرده بودند.

همزمان منابع خبری دیگری گزارش دادند که  این وب‌سایت تنها پس از ثبت نام ۳۴۴ نفر از دسترس خارج شده است.

پیش ازراه‌اندازی وب‌سایت «کارانه»، علی ربیعی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده بود که هفته آینده وب‌سایت «کاج» برای ثبت نام افراد جویای کار راه‌اندازی خواهد شد. طرحی که قرار است طی آن جوانان دربنگاههای اقتصادی کارآموزی کنند و درطی این مدت دولت بیمه آن را پرداخت کند.

وعده های انتخاباتی محمدباقر قالیباف و ابراهیم رئیسی، دو نامزد اصولگرای ریاست جمهوری بر افزیش یارانه ها و حقوق و دستمزدها متمرکز است. وعده هایی که انتقادهایی را برانگیخته و بسیاری  اجرای آنها را غیرممکن می دانند.

از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست  جمهوری خواست تا در چارچوب قانون  به مردم وعده دهند. آقای لاریجانی پیشتر نیر گفته بود در شرایط فعلی اقتصادی کشور، دولت توان افزایش دو یا سه برابری یارانه‌‎ها را ندارد.

 

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More