شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

کاهش رابطه جنسی در بزرگسالان آمریکا

 

تعداد بزرگسال‌های آمریکایی که طی یک سال گذشته، هیچ‌گونه رابطه‌ جنسی نداشته‌اند در سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد رسید و از سالخوردگی جمعیت و افزایش تجرد در سه دهه اخیر حکایت دارد.

بر اساس آخرین داده‌های موسسه‌ مطالعات اجتماعی آمریکا موسوم به GSS، در ۲۳ درصد (حدود یک چهارم) بزرگسالانی که کل سال را مجرد بوده‌اند، تعداد مردانی که در دهه ۲۰ زندگی بودند بیش از حد انتظار بود.

کارشناسانی که میزان فعالیت جنسی آمریکایی‌ها را بررسی کرده‌اند می‌گویند عوامل متعددی مسبب پدیده «خشکسالی بزرگ رابطه جنسی در آمریکا» است. به باور آن‌ها، سن یکی از این عوامل است. شمار ۶۰ ساله‌ها و افراد مسن‌تر از ۱۸ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

درصد گروهی که هیچ‌گونه رابطه جنسی نداشته‌اند همواره بالای ۵۰ درصد بوده  از آن‌جا که این گروه سنی نسبت به دیگر گروه‌ها رو به رشد بوده درصد احتمال داشتن رابطه جنسی را در کل جمعیت کاهش داده است.

با این حال، تغییرات در دیگر گروه‌های سنی می‌تواند نقش به‌مراتب پررنگ‌تری داشته باشد. سهم آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله‌ای که طی یک سال رابطه جنسی نداشته‌اند از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ دو برابر شده و به ۲ درصد رسیده است.

ژان تویینج، استاد روانشناسی در دانشگاه ایالتی سن‌دیه‌گو و نویسنده، می‌گوید افزایش نبودِ رابطه جنسی میان آمریکایی‌های ۲۰ ساله در وهله اول به نحوه یافتن شریک زندگی مرتبط است.   

او می‌گوید: «تعداد افرادی که در دهه بیست سالگی‌اند و شریک زندگی ندارند بیشتر شده است و فکر می‌کنم در چنین شرایطی، رابطه جنسی کمتر باشد.»

احتمال ازدواج آمریکایی‌هایی که در دهه ۳۰ سالگی، ۴۰ سالگی یا بالاترند بیشتر از کسانی است که در دهه ۲۰ زندگی به سر می‌برند. احتمالا این گروه‌های سنی در طول سال بیشتر از گروه سنی جوان‌تر رابطه جنسی دارند.

داده‌های فوق همچنین حاکی از شکاف بزرگ جنسیتی میان کسانی است که در دهه ۲۰ زندگی‌اند. طی سه دهه گذشته، نبود رابطه جنسی در مردان و زنان این گروه سنی به یک میزان بوده است. البته از سال ۲۰۰۸ به بعد، تعداد مردان زیر ۳۰ سال که رابطه جنسی نداشته‌اند تقریبا سه برابر شده و به ۲۸ درصد جمعیت رسیده، که بسیار بالاتر از ۸ درصد گزارش‌شده میان زنان است.

بنابر این تحقیق، ۵۴ درصد از بیکاران آمریکایی شریک جنسی ثابتی نداشته‌اند و این رقم در شاغلان ۳۲ درصد گزارش شده است.

از سویی، مردان جوان بیش از زنان جوان تمایل دارند کنار والدینشان زندگی کنند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۴، ۳۵ درصد مردان بین ۱۸ تا ۳۴ سال با والدین خود زندگی می‌کردند، درحالی‌‌که سهم زنان در این زمینه ۲۹ درصد بود.

و آخرین عامل موثر در میزان فعالیت جنسی آمریکایی‌ها در همه رده‌های سنی، فناوری است. تویینج در همین رابطه به رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای و تماشا کردن ویدیو‌های آنلاین اشاره می‌کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More