شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
قلق زندگی

هفت نکته‌ مهم در لباس پوشیدن مردان

 

جدا از حق آزادی در انتخاب پوشش، لباس پوشیدن در نگاه طراحان مد تابع قوانینی است. اکثر روش‌های پوشش، تاثیر سلایق جمعی است که به آن «پوشش خاموش» می‌گوییم، با این‌ حال نکته‌های مشخصی برای لباس پوشیدن وجود دارد که در این‌جا به هفت مورد مهم که مردان در لباس پوشیدن باید به آن دقت کنند، اشاره می‌کنیم.

 

سبک سفید: کراوات  یا پاپیون سفید

درست شنیدید کراوات سفید. اگر تا حالا چیزی راجع به آن نمی‌دانستید برای این است که کراوات سفید به ندرت استفاده می‌شود و رسمی‌ترین نوع لباس پوشیدن است.

از کراوات و پاپیون سفید برای مهمانی‌های خیلی خاص مثل شب ازدواج استفاده می‌شود. خیلی مهم است که با کراوات یا پاپیون سفید، کت دنباله‌دار (فراک) سیاه به همراه شلوار هماهنگ پوشیده شود. می‌دانید که کت دنباله‌دار نشانه‌ی افتخار و شکوه است. در زیر کت، پیراهن سفید آهار خورده به همراه جلیقه پوشیده می‌شود. به جای کمربند از بند شلوار استفاده کنید و همچنین از جوراب‌های بلند سیاه که هنگام نشستن ساق پایتان را نشان ندهد. آن‌چه در این سبک خیلی رسمی لباس شما را کامل و بی‌نقص می‌کند، کفش سیاه ورنی است.

 

سبک سیاه: کراوات یا پاپیون سیاه

این سبک لباس رسمی کم زرق و برق‌تر از سبک سفید است. می‌توانید اسموکینگ سیاه (‌Black Smoking) را برای رفتن به عروسی دوست خود و یا هر مهمانی که ساعت شش به بعد دعوت می‌شوید، استفاده کنید.

اسموکینگ کتی است که معمولا حاشیه‌ یقه‌ی ابریشمی دارد. شلوار آن باید مناسب کت انتخاب شود. معمولا حاشیه‌ی پایین شلوار از جنس کت و ابریشمی است. اسموکینگ را می‌توانید با بند شلوار، کمربند و یا کمربند اسموکینگ بپوشید که روی پیراهن بسته می‌شود. پیراهن زیر را می‌توانید یقه پهن و یا یقه کوتاه استفاده کنید و پاپیون و یا کراواتی که انتخاب می‌کنید باید از نظر جنس با پیراهنتان هماهنگ باشد. می‌توانید از جلیقه و یا دکمه‌های سرآستین به انتخاب خودتان استفاده کنید اما بهتر است که پیراهن سفید بپوشید. اگر کت شما جیب کلاسیک برای گذاشتن دستمال ابریشمی دارد، عالی خواهد بود که رنگ دستمال ابریشمی‌تان را با لباس کسی که همراهیتان می‌کند تطبیق دهید.

 

سبک رسمی کسب و کار

در کار، لباس پوشیدن مهم‌ترین نشانه برای نشان دادن شما و کاری است که می‌خواهید به نمایش بگذارید. اگر با مشتری‌های زیادی سر و کار دارید و می‌خواهید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید، کت و شلوار به رنگی غیر از سیاه، به‌همراه پیراهن و کراوات بپوشید.

برای انتخاب رنگ پیراهن معمولا به سراغ عادت‌های همیشگی و رنگ‌های شیک‌تر می‌رویم. رنگ‌هایی مانند سفید، آبی روشن و یا خاکستری. اما بهتر است گاهی در انتخاب رنگ‌های پیراهن و کراوات تنوع ایجاد کنیم. به یاد داشته باشید کراوات‌های عکس‌دار و رنگارنگ برای کار کردن مناسب نیستند. رنگ کمربند را با کفش‌هایتان هماهنگ کنید.

 

سبک غیر رسمی (Casual) کسب و کار

اگر مشغول به کاری هستید که باید کت و شلوار بپوشید اما نه خیلی رسمی و با مشتریان زیادی سر و کار ندارید، بهتر است راحت باشید و کراوات خود را در خانه بگذارید. در این شرایط می‌توانید آزادانه‌تر رنگ کت و شلوار و یا پیراهن را انتخاب کنید و یا کفش‌های متنوع‌تری به پا کنید. می‌توانید از کفش‌های کالج بدون بند یا کفش‌های هشترک استفاده کنید. اما همیشه یادتان باشد که رنگ کفشتان با کت و شلوارتان هماهنگ باشد، برای مثال با کت و شلوار مشکی همیشه کفش مشکی با جوراب مشکی بپوشید اما برای رنگ‌های آبی یا طوسی می‌‌توانید از کفش قهوه‌ای هم استفاده کنید. به رنگ جورابی که انتخاب می‌کنید دقت کنید. جوراب می‌تواند با کفش و پیراهن شما هماهنگ باشد اما نکته‌ی اصلی توجه به هارمونی لباس‌هایی است که پوشیده‌اید.

 

سبک غیررسمی هوشمند

این سبک از لباس پوشیدن بیشتر بستگی به شخصیت شما دارد و می‌توانید با توجه به شخصیت و سلیقه‌ خاصتان لباس بپوشید اما نباید خوش‌لباسی و ظرافت را فراموش کنید. شما می‌توانید کت تک بپوشید به همراه شلواری که لزوما از جنس کت و به همان رنگ نیست. کافی است رنگ‌ها در کنار هم مناسب باشند. می‌توانید از پیراهن‌هایی با یقه‌های متنوع استفاده کنید، یقه گرد، یقه آخوندی، بدون یقه و غیره و همین‌طور کفش‌های راحت‌تر استفاده کنید. اما یادتان باشد در این سبک لباس پوشیدن، کفش ورزشی که برای رفتن به باشگاه استفاده می‌شود به‌پا نکنید.

 

سبک غیررسمی

این سبک لباس پوشیدن راحت و باب میل خودتان است. به نسبت جایی که می‌روید لباس‌ها را انتخاب کنید. در این شرایط معمولا شلوار جین، تی‌شرت، پلیور و کفش‌های ورزشی و راحت پوشیده می‌شوند. با این حال هر چیزی که پوشیدید همیشه به هماهنگی رنگ تی‌شرت یا پلیور با جوراب دقت کنید.

 

روزنامه‌نگار
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More