شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
قلق زندگی

شش روش طبیعی جوان‌سازی پوست با کلاژن

 

همه‌ ما یک پوست جوان، شاداب و چهره‌ای درخشان می‌خواهیم. تمام این‌ها به عهده‌ کلاژن است، که به‌طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. اما از بیست‌سالگی به بعد میزان تولید کلاژن بدن رو به کاهش می‌رود، و پوست شکننده‌تر می‌شود. با‌ این‌حال، نگران نباشید، می‌شود به کمک شش ترفند ساده میزان تولید کلاژن را در بدن افزایش داد.

 

ماساژ صورت برای داشتن پوستی شاداب

ماساژ صورت کلاژن موجود در پوست را تحریک و عضله‌های صورت را قوی می‌کند. اَنژ ترون (Inge Theron)، مدیر یک مرکز ماساژ و مراقبت‌های پوستی در لندن، توضیح می‌دهد عضله‌های صورت نقش مهمی در ظاهر پوست ما دارند، و ماساژ مداوم به تقویت و مقاوم کردن پوست ما کمک می‌کند. ماساژ باعث تحریک جریان خون و ساخت کلاژن می‌شود، در‌نتیجه، پوست ظاهری شاداب و جوان خواهد داشت.

برای شادابی صورت و کلاژن‌سازی، همراه با مراقبت و کرم‌های روزانه، ماساژ منظم صورت را هم در برنامه‌ زیبایی خود قرار دهید.

 

افزایش کلاژن پوست با استفاده از کرم‌ها

انتخاب کرم‌های کلاژن‌دار کار چندان ساده‌ای نیست. مولکول‌های‌ کلاژن نمی‌توانند به‌آسانی وارد پوست شوند، و اندازه‌‌شان برای نفوذ به پوست بسیار مهم و تعیین‌کننده است. در‌نتیجه، باید محصولی را انتخاب کنید که حاوی اسید‌آمینه‌های کلاژن باشد. این اسید‌آمینه‌ها بسیار کوچک هستند و می‌توانند داخل پوست نفوذ کنند و به آن حجم دهند.

 

صورتی پُر و شاداب به کمک مواد غذایی

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها به‌تنهایی موثر نیست. هوارد موراد Howard Murad، متخصص پوست، روی اهمیت مواد غذایی تاکید دارد، و می‌گوید: «نباید فراموش کرد داشتن پوست زیبا به بشقاب غذای ما برمی‌گردد. برای لوبیا سبز، کلم و سیر امتیاز قائل شوید. این مواد غذایی سرشار از گوگرد هستند، و ساخت کلاژن در پوست و حفظ رنگ طبیعی پوست را تسهیل می‌کنند.» همچنین، ویتامین ث به کلاژن‌سازی کمک می‌کند و کمبود اکسیژن پوست را رفع می‌کند. مواد غذایی‌ای مثل کلم بروکلی، اسفناج و کیوی هم در کلاژن‌سازی موثر هستند.

 

ترک سیگار

سیگار ساخت کلاژن را کاهش می‌دهد، و بافت پوست را از بین می‌برد. در اثر استفاده از دخانیات، پوست به‌مرور طراوت و لطافتش را از دست می‌دهد. سیگار جریان خون را در سطح غشایی پوست پایین می‌آورد، و مواد غذایی و اکسیژن کمتری به پوست می‌رسد. این روند به چروکیدگی، خشکی، رنگ خاکستری و پیری زود‌رس پوست منجر می‌شود.

 

آب‌رسانی به پوست کلید کلاژن‌سازی

برای داشتن پوستی مرطوب و آب‌رسانی‌شده، آبِ کافی بنوشید. مصرف مواد غذایی سرشار از آب و استفاده از کرم روزانه در کلاژن‌سازی موثر است. هر‌قدر به پوستتان بیشتر آب‌رسانی کنید، ساخت کلاژن را بالاتر می‌برید، و پوست انعطاف‌پذیرتری خواهید داشت.

استفاده از کرم‌های ضد‌پیری و کرم‌های شب سفت‌کننده‌ هم به شادابی پوست کمک می‌کند.

 

شکر کم‌تر، پوست سفت‌تر

شکر به‌اندازه‌ سیگار برای پوست ضرر دارد. کلاژن پوست در مجاورت گلوکز کم‌اثر می‌شود. کلاژن نرمی خود را از دست می‌دهد، و پوست با سرعت بیشتری به سمت تیرگی و پیری می‌رود. برای پیشگیری، میزان مصرف شکر را پایین بیاورید.

 

روزنامه‌نگار
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More