شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
قلق زندگی

در مناسبت‌های مختلف چه بپوشیم؟

 

کاملا بدیهی است که مد به طور مداوم در حال تغییر است و زنان امروز مانند زنان دهه ۴۰  و حتی دهه ۶۰ لباس نمی‌پوشند. اما خیلی‌ها فکر می‌کنند در لباس پوشیدن آدابی است که هیچگاه تغییر نمی‌کند. با در نظر گرفتن اینکه همه انسان‌ها برای انتخاب در همه زمینه‌ها آزادند و قرار نیست اطرافیان‌مان را به خاطر نوع پوشش قضاوت کنیم، اما همچنان کدهای اجتماعی برای شرکت در مراسم مختلف به چشم می‌خورد. با اینکه خیلی از سنت‌های لباس پوشیدن در همان گذشته باقی مانده‌اند و باید در همان حال و هوا رها‌یشان کرد. اما سنت‌هایی هستند که هنوز رعایت می‌شوند مانند این‌که می‌گویند در روز عروسی پوشیدن لباس سفید منحصر به عروس است و برای رقابت نکردن با عروس در یکی از مهمترین روزهای زندگی‌اش نباید سفید پوشید. در اینجا چند راهنمایی مد روز، برای لباس پوشیدن در مناسبت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

 

مراسم عروسی

در قدیم می‌گفتند برای شرکت در عروسی، پوشیدن لباس سفید و سیاه ممنوع است. همانطور که گفتیم در مراسم عروسی لباس سفید مخصوص به عروس بوده و همچنان پوشیدن رنگ سفید ممنوع است. اما امروزه رنگ‌های مشکی و قرمز انتخاب مناسبی برای شرکت در این مراسم است.  اگر از دوستان نزدیک عروس هستید حتما در مورد لباس خود با او مشورت کنید. اگر بخواهید به عنوان ساقدوش در مراسم شرکت کنید بهتر است لباستان با ساقدوش‌های دیگر هماهنگ و یا همرنگ باشد. لباس‌ و کفشتان را مناسب با فصل عروسی هماهنگ کنید. برای مثال در تابستان می‌توانید از کفش‌های پشت‌ و یا جلو باز استفاده کنید. اگر مراسم از صبح یا بعد از ظهر شروع می‌شود بهتر است لباس‌های پولک‌دوزی و یا براق نپوشید. لباس‌های براق مخصوص شب است. همچنین لباس‌های خیلی باز و خیلی کوتاه توصیه نمی‌شود. عروسی یک مهمانی رسمی است و بهتر است پیراهن‌های رسمی خود را به تن کنید. جنس لباس‌تان هم باید رسمی باشد مانند لباس‌هایی ابریشمی یا شبیه ابریشم و یا پارچه‌های شق و رق.

 

مهمانی عصر

برای مهمانی عصر در قدیم پوشیدن پیراهن‌ و کفش پاشنه‌دار پیشنهاد می‌شد اما امروزه  انتخاب‌های زیادی است و با توجه به مد روز، لباس‌های متفاوتی می‌توان پوشید. اگر به مهمانی عصر شیکی دعوت می‌شوید می‌توانید لباس‌ها یا کفش‌های پاشنه‌دار که رویش پولک دارد استفاده کنید. اگر مهمانی عصر بین دوستان صمیمی و نزدیکتان است می‌توانید پیراهن‌های کتانی، کفش تخت، شلوار و... استفاده کنید. استفاده از زیورآلات مثل گوشواره و دستبند و هر چیزی که بیشتر به آن علاقه دارید برازنده‌تر خواهد بود.

 

مهمانی شام

برای مهمانی شام در قدیم لباس سیاه با کفش پاشنه‌دار پیشنهاد می‌شد. اما امروزه هیچ محدودیت و قانون خاصی نیست. کافی است  قبل از انتخاب لباس از خود بپرسید با چه کسی؟ کجا؟ چه وقتی؟ و به چه منظوری؟ دعوت به شام شده‌اید. با توجه به اینکه چه وقتی از سال است، میزبان شما چه کسی است و چقدر مناسبت این شام خاص است لباس بپوشید. یادتان باشد اگر مهمانی شام رسمی نباشد و شما خیلی رسمی لباس بپوشید میزبان خود را معذب می‌کنید.

 

مهمانی اداری

در قدیم در محل کار همان‌قدر رسمی می‌پوشیدند که در مهمانی، اما امروزه می‌توان خود را با محل کار مطابقت داد. اگر مجبور نیستید در محل کار خیلی رسمی لباس بپوشید برای مهمانی نیز کافی است لباس مناسب اما راحت‌تری انتخاب کنید. اگر در محل کار شما افراد لباس‌های رسمی می‌پوشند، بهتر است در مهمانی‌ها هم از لباس‌های رسمی استفاده کنید. همچنین بهتر است از پوشیدن لباس‌های خیلی باز و خیلی کوتاه اجتناب کنید.

 

مصاحبه کاری

همیشه برای مصاحبه کاری از قدیم تا به امروز انتخاب لباس مهم بوده است. از پوشیدن لباس‌های ورزشی و خیلی باز اجتناب کنید. لباس‌هایی انتخاب کنید که جدی بودن و مصمم بودن شما را در کاری که می‌خواهید انجام دهید نشان دهد. سبک لباس پوشیدن شما اولین چیزی است که شخصیت شما را نشان می‌دهد. همچنین لباسی بپوشید که اعتماد به نفس شما را برای یک مصاحبه احتمالا چالشی بالاتر می‌برد. مثلا بعضی افراد با لباس رسمی یا کفش‌های پاشنه بلند احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنند. اما در هرحال راحتی خود را فراموش نکنید.

 

مراسم عزاداری

در گذشته برای مراسم عزاداری حتما باید سیاه پوشیده می‌شد اما امروزه می‌شود رنگ‌های سنگین و احترام‌آمیز دیگر هم پوشید. اما همچنان پوشیدن رنگ‌های شاد و قرمز توصیه نمی‌شود. معمولا پوشیدن رنگ‌های آرام، خنثی و تیره صحیح است.  در مراسم عزاداری از زیورآلات کلاسیک استفاده کنید و بهتر است در این مراسم بدون تجملات شرکت کنید.

 

روزنامه‌نگار
تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More