شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گوگل: تلفن‌های اندرویدی از این پس می‌توانند کلید احراز هویت فیزیکی کاربر باشند

طبق مطلبی که در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شد، این شرکت اعلام کرده است که می‌شود از تمام تلفن‌های اندرویدی مجهز به اندروید نسخه ۷ و بالاتر به‌عنوان جایگزین کلید فیزیکی ورود دو مرحله‌ای استفاده کرد.

در پروسه ورود دو مرحله‌ای به وب‌سایت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، علاوه بر رمز عبور، یک کد شش رقمی هم مورد نیاز است که کاربر می‌تواند از طریق پیامک یا اپلکیشن‌هایی همچون Google Authenticator آن را دریافت و برای ورود به وب‌سایت مورد نظر استفاده کند.

در کنار این قابلیت، گوگل پیش‌تر استفاده از کلیدهای فیزیکی Titan یا Yobico را نیز که از فناوری امنیتی FIDO بهره‌مندند برای افزایش ضریب امنیتی حساب گوگل توصیه کرده بود. این دانگل‌ها از طریق یواس‌بی یا بلوتوث به موبایل، لپ‌تاپ و دسکتاپ متصل می‌شوند و احراز هویت را در چارچوبی امن برای کاربر ممکن و برقرار می‌کنند. قیمت انواع این کلیدها بین بیست تا چند ده دلار است.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از ورود دو مرحله‌ای و این کلیدهای فیزیکی می‌توان به جلوگیری از دزدی اطلاعات ورود و دسترسی غیرمجاز یا ناخواسته و فیشینگ اشاره کرد.

در امکان جدیدی که گوگل به‌تازگی در اختیار کاربران ابزارهای اندرویدی قرار داده است، می‌توان به جای خرید و استفاده از این کلیدهای فیزیکی، تلفن اندرویدی را به این کلید تبدیل کرد. برای این کار لازم است موبایل اندرویدی مجهز به اندروید ۷ به بالا از طریق بلوتوث به مرورگر کروم در کامپیوتر تحت سیستم‌عامل ویندوز یا مک متصل شود.

برای شروع، بعد از ورود به حساب گوگل در تلفن اندرویدی، در مرورگر کامپیوتر به آدرس myaccount.google.com/security مراجعه و پس از ورود به حساب کاربری، طبق راهنمایی‌های این صفحه عمل کنید.

پس از فعال‌سازی این گزینه، ورود در سرویس‌های گوگل به‌راحتی و بدون وارد کردن رمز عبور انجام می‌شود، فقط کافی‌ است تلفن اندرویدی و کامپیوتر نزدیک هم باشند.

این قابلیت فعلا فقط به تلفن‌های اندرویدی محدود است و تنها برای ورود به حساب گوگل کاربرد دارد.

این امکان امنیتی تازه به فعالان و رهبران سیاسی، خبرنگارها و روزنامه‌نگارها و همه کسانی که به امنیت آنلاین خود و حریم شخصی دیگران اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More