شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

گلکسی‌فولد یادآور کابوس نوت ۷ برای سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد که «تعداد کمی» گزارش ایراد سخت‌افزاری در نمایشگر نمونه‌های اولیه تلفن تاشوی ۱۹۸۰ دلاری‌اش دریافت کرده است.

مدل Galaxy Fold، اولین تلفن هوشمند سامسونگ با نمایشگر تاشو، قرار است هفته آینده، ۲۶ آوریل، در آمریکا عرضه شود. این تلفن که در آخرین مراسم رونمایی از تلفن‌های جدید سری Galaxy معرفی شد، تلفنی با ظاهر معمولی است که در آن تبلتی ۷/۳ اینچی با نمایشگر تاشو تعبیه شده است.

از نگاه برخی کارشناس‌ها، از زمان معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، رونمایی سامسونگ از این تلفن تاشو قابل‌توجه‌ترین نوآوری در عرصه تلفن‌های هوشمند بوده است.

اکنون گزارش شده است عملکرد سخت‌افزاری نمونه‌های اولیه Galaxy Fold که برای روزنامه‌نگارها و خبرنگارهای حوزه فناوری فرستاده شده، پس از یک یا دو روز، دچار مشکل شده است.

مارک گارمن (Mark Gurman) روز گذشته در صفحه توییترش نوشت: «نمایشگر تلفن گلکسی‌فولدی که برای بررسی تخصصی در اختیار من بود ظرف دو روز کاملا خراب شده و قابل استفاده نیست. سخت می‌شود فهمید این ایراد فراگیر است یا نه.»

 

بسیاری از کارشناس‌ها با این گزارش‌های خرابی تلفن Note 7 سامسونگ را به خاطر آوردند که این شرکت سه سال پیش ناچار شد همه نمونه‌هایش را از بازار جمع‌آوری کند. در این مدل مشکل باتری و طراحی آن به آتش‌ گرفتن یا انفجار گوشی منجر می‌شد.

در سال ۲۰۱۶ و در پی جمع‌آوری اجباری Note 7 از بازار، سامسونگ تقریبا تمام درآمد بخش موبایل را در آن سال از دست داد.

به گفته پارک سونگ سون (Park Sung-soon)، تحلیلگر مجموعه BNK Securities، تولید نمایشگرهای تاشویی که به داخل تا می‌شوند، به دلیل فشار بیشتری که نمایشگر دریافت می‌کند، به‌مراتب پیچیده‌تر از نمونه‌هایی است که به بیرون تا می‌شوند و نگرانی خریداران بالقوه Galaxy Fold هم همین است.

گفته شده است مارک گارمن روکش پلاستیکی نمایشگر را پیش از استفاده برداشته بود و همین مساله عامل خرابی گلکسی‌فولد او بوده است. ظاهرا نواری روی دستگاه است که واژه ATTENTION (توجه) با حروف بزرگ روی آن نوشته شده و تاکید شده است نباید لایه پلاستیکی را برداشت.

سامسونگ روز پنجشنبه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) اعلام کرد این لایه نقش محافظتی دارد. احتمال دارد عامل اصلی خرابی‌های گزارش‌شده حذف این لایه باشد.

در گزارش دیگری از دیتر بون (Dieter Bohn)، سردبیر اجرایی سایت The Verge، نیز اشاره شده که در محل تای نمایشگر گوشی یک چین مشاهده کرده است. سامسونگ تلفن بون را تعویض کرده است و به گفته بون، سامسونگ توضیحی در مورد این ایراد نداده است. بون لایه محافظ یاد‌شده را بر‌نداشته بود.

 

سامسونگ در بیانیه رسمی‌اش به هر دو مشکل اشاره کرده و گفته است گزارش‌های معدودی درباره تلفن‌های گلکسی‌فولد که برای بررسی تخصصی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته‌اند دریافت کرده که حاکی از مشکلاتی در نمایشگر اصلی دستگاه است و در ادامه افزوده است نمونه‌های یاد‌شده به‌دقت بازرسی و بازبینی خواهند شد تا علت بروز مشکل مشخص شود.

به هر حال، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد طبق برنامه از روز ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) عرضه این محصول را آغاز کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More