شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
با تصمیم اداره غذا و داروی دولت فدرال آمریکا

واکسن اچ‌پی‌وی به افراد ۲۷ تا ۴۵ ساله هم تزریق بشود

 

اداره غذا و داروی دولت فدرال آمریکا (اف‌دی‌ای) اعلام کرد که از این پس افراد ۲۷ تا ۴۵ ساله هم بایستی واکسن گارداسیل را در مقابله با پاپیلوما، ویروس انسانی اچ‌‌پی‌وی دریافت کنند.

تاکنون این واکسن تنها در اختیار کودکان و جوانان ۹ تا ۲۶ ساله قرار می‌گرفت.

گارداسیل می‌تواند مانع از ابتلا افراد به گونه‌های خطرناک اچ‌پی‌وی (مشهور به زگیل تناسلی) بشود.

 

 

این بیماری که ده‌ها گونه مختلف دارد، تقریبا در تمامی افراد دیده می‌شود ولی ابتلا به معدود گونه‌های خطرناک آن می‌تواند افراد را به سرطان رحم، سرطان مقعد، سرطان واژن، سرطان مهبل و سرطان دهان نیز مبتلا کند.

پیش‌بینی شده است که استفاده گسترده‌تر از این واکسن بتواند جلوی ۹۰ درصد موارد ابتلا به سرطان پس از ابتلا به اچ‌پی‌وی در آمریکا را بگیرد که معادل ۳۱,۲۰۰ ابتلای کمتر به سرطان در سال خواهد بود.

اچ‌پی‌وی بیشتر از طریق آمیزش یا رفتارهای جنسی منتقل می‌شود و استفاده از روش‌های مرسوم جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی همانند کاندوم الزاما جلوی انتقال آن را نمی‌گیرد.

بنابر داده‌های مرکز پیشگیری و جلوگیری از گسترش بیماری‌های دولت فدرال آمریکا (سی‌دی‌سی)، ۸۰ میلیون آمریکایی به دست‌کم یک گونه از اچ‌پی‌وی مبتلا شده‌اند و هر سال ۱۴ میلیون نفر دیگر به اچ‌پی‌وی آلوده می‌شوند.

سی‌دی‌سی می‌گوید که ابتلا به اچ‌پی‌وی آن‌چنان گسترده است که «تقریبا تمامی مردان و زنان در طول عمر خود دست‌کم به یکی از انواع آن آلوده خواهند شد».

بیشتر موارد ابتلا به اچ‌پی‌وی خطرناک نیستند و بی‌نیاز به مصرف دارو از بدن زدوده می‌شوند ولی برخی باقی می‌مانند و تبدیل به زگیل‌های تناسلی یا دیگر بیماری‌های مهلک همانند سرطان می‌شوند.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More