شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

هواپیماهای برقی، تاکسی‌های هوایی و آینده پرواز در نمایشگاه هوانوردی پاریس

نمایشگاه هوانوردی پاریس لبریز از نمایش تازه‌های پرواز شده: از جنگنده‌ها تا مسافربری‌ها و از هلی‌کوپترها و پهپادهای نوین گرفته تا هواپیمای برقی که در نمونه‌های اخیر، بیشتر به‌منظور استفاده به‌عنوان تاکسی‌های هوایی‌ ساخته شده‌اند.

پیش‌تر شرکت اوبر خبر داده بود در حال آزمودن تاکسی‌های هوایی است و احتمالا آن‌ها را در ۲۰۲۳ میلادی، یعنی چهار سال آینده، به‌طور عمومی عرضه خواهد کرد. این شرکت می‌خواهد تاکسی‌هایش را از خشکی به آسمان و همچنین به زیر آب‌ دریاها و اقیانوس‌ها ببرد.

علاوه بر هواپیماهای کوچک، هواپیمای مسافربری هم به آینده‌ای الکترونیک می‌اندیشند.

 

 

به آسمان رساندن هواپیمای بزرگ مجهز به موتورهای جت، با مصرف حجم بالایی از سوخت‌های فسیلی همراه است و به افزایش سرعت گرمایش زمین منجر می‌شود. گرمایشی که درنهایت تمدن بشر را به فروپاشی اقلیمی می‌رساند.

حالا سازندگان هواپیما به ترکیب سوخت‌های فسیلی، الکتریسیته و انرژی خورشیدی برای پرواز می‌اندیشند. نمونه‌هایی از هواپیماهای کوچک‌تر همین‌ حالا هم می‌توانند با الکتریسیته و انرژی خورشیدی به آسمان بلند شوند، مسیر کوتاهی را پرواز کنند و به زمین برگردند.

آینده پرواز شاید از آن این‌گونه هواپیماها باشد: عاری از آلودگی‌های صوتی ناشی از پرواز با موتورهای جت یا آلودگی هوایی فعلی که در نزدیکی فرودگاه‌ها معمول است.

در نمایشگاه پرواز پاریس، که پنجاه‌و‌سومین دوره آن در حال برگزاری است، امسال ۱۵۰ نمونه تازه از هواپیماهای شرکت‌های هوانوردی مختلف عرضه شده است.

از جمله مهم‌ترین هواپیماهایی که در این نمایشگاه معرفی شده، ای۳۳۰نئو، هواپیمای تازه شرکت ایرباس است. این هواپیما از خانواده ای۳۳۰، می‌تواند تا ۲۸۰۰ کیلومتر بیشتر از دیگر هواپیمای این خانواده پرواز کند و ۲۵درصد هم کمتر سوخت مصرف می‌کند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More