شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نسخه جدید «عینک واقعیت افزوده» گوگل با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود

شرکت گوگل اعلام کرد که نسخه جدیدی از «عینک واقعیت افزوده» خود را این بار نه به صورت آزمایشی بلکه به عنوان یکی از محصولات رسمی خود به صورت محدود به بازار عرضه می‌کند.

قرار است این عینک به کارکنان در صنایع مختلف کمک کند تا در امور تدارکات، تولید و خدمات، کارهای بیشتری را با تکیه بر اطلاعاتی که به کمک این عینک در اختیار دارند، با بهره‌وری بیشتر به انجام رسانند.

 



عکس از وبلاگ رسمی گوگل

 

این عینک با نام Glass Enterprise Edition 2 قرار است با قیمت ۹۹۹ دلار به مشتری‌های این محصول خاص عرضه شود.

در این نسخه علاوه بر دوربین و اضافه شدن پورت USB-C برای شارژ سریع‌تر، موارد دیگری از جمله استفاده از چیپ پردازشی اسنپدراگون XR1 نیز بهبود یافته است.

با گذشت چندین سال از پروژه آزمایشی گوگل‌گلس، این شرکت هنوز هم این محصول را از محصولات اصلی خود به حساب نمی‌آورد اما پیش‌بینی‌ها حاکی از فروش قابل توجه نسخه دوم عینک گوگل است.

پروژه این عینک گوگل از پروژه‌های محرمانه شرکت مادر یعنی «الفابت» است که با هدف ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی و عرضه به بازار، به خانواده محصولات گوگل بازگشته است.

نمونه اولیه عینک گوگل شارژ زیادی در خود نگه نمی‌داشت اما در این نسخه علاوه بر قابلیت شارژ سریع و عمر بیشتر باتری، چیپ XR1 اسنپدراگون که مخصوص عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی شده، بهینگی این عینک را در قیاس با نسخه اصلی به طرز چشمگیری بهبود داده است.

قدرت تشخیص اشیاء و فضاها با کمک دید کامپیوتری، یادگیری ماشین و تکنولوژی Lens گوگل در این عینک تعبیه شده است. گوگل‌لنز امکانی است که گوگل در نسخه‌های اخیر سیستم‌عامل‌های اندروید نیز قرار داده است.

فریم جدید این عینک نیز با همکاری شرکت Smith Optics ساخته شده که علاوه بر محافظت بیشتر کاربر، امکان تعبیه باتری بزرگتر در آن در نظر گرفته شده است.

گوگل پیش از این قصد داشت عینک خود را به صورت محصولی به تعداد زیاد به بازار عرضه کند، اما پس از انتقادها در خصوص حریم شخصی و کارایی، اکنون با بازنگری در کاربری این محصول، آن را برای مشتریانی همچون جراحان، کارکنان کارخانه‌ها یا افراد حرفه‌ای شاغل در سایر زمینه‌ها تولید کرده و قصد عرضه آن به بازار را دارد.

گوگل اعلام کرده که استفاده از این عینک می‌تواند به افزایش سرعت تولید، بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و کارخانه‌ها در بسیاری از حوزه‌ها و صنایع کمک کند.

نسخه اولیه عینک گوگل که با نام Explorer Edition به صورت بسیار محدود عرضه شد ۱۵۰۰ دلار قیمت داشت.

در حال حاضر شرکت‌های دیگری همچون مایکروسافت، وزیکس (Vuzix) و اپسون (Epson) هم در حال کار روی عینک‌های واقعیت افزوده یا Augmented Reality هستند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More