شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
کنگره آمریکا از اسپاتیفای خواست اطلاعاتش درباره رفتار انحصار‌طلبانه اپل را ارائه دهد

نبرد دو غول دنیای موسیقی وارد مرحله تازه‌ای شد

قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا در جریان تحقیق ضد‌انحصاری درباره شرکت اپل، از شرکت اسپاتیفای خواسته‌اند مدارکش در این رابطه را به کنگره ارائه دهد. هدف از این تحقیق، بررسی رفتار ضد‌رقابتی اپل در حمایت از برنامه‌های ساخت خود این شرکت است.

به گزارش رویترز، کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا برای دریافت اطلاعات، درخواست‌های متعددی به اسپاتیفای ارسال کرده است. این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه نوشته است پیگیری‌های این کمیته سپس از طریق تماس‌های تلفنی ادامه پیدا کرده است.

شرکت اسپاتیفای در اسفند‌ماه سال گذشته، در کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا علیه اپل اعلام شکایت کرد. این شرکت مدعی است سهم ۳۰ درصدی اپل از محل پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای فروشگاه اپ‌استور، باعث کاهش نوآوری و محدودسازی انتخاب مشتری می‌شود. اسپاتیفای این سهم را «مالیات اپل» نامیده است. این شرکت و گروهی از توسعه‌دهندگان عقیده دارند اپل با اعمال قوانینی علیه دیگر شرکت‌ها، که مانع رشد و توزیع از طریق اپ‌استور می‌شود، رفتاری ضد رقابتی در پیش گرفته است. فروشگاه اپ‌استور تنها محلی است که به توسعه‌دهندگان مختلف امکان دسترسی به بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر آیفون را می‌دهد.

این توسعه‌دهندگان همچنین مدعی‌اند اپل گاهی اوقات برخی ویژگی‌های برنامه‌های آن‌ها را در محصولاتش کپی می‌کند؛ به‌عنوان مثال، پیش از آن‌که اپل پاییز امسال قابلیت رهگیری دوره پریود زنان را به برنامه سلامتش اضافه کند، اپلیکیشن‌های متعددی در اپ‌استور همین ویژگی را ارائه می‌کردند.

عملکرد دستیار هوشمند اپل (سیری)، که به دستورهای کلامی پاسخ می‌دهد و می‌تواند به برنامه‌های این شرکت فرمان دهد، در اغلب برنامه‌های غیر اپل محدود است و توسعه‌دهندگان از این مساله شکایت دارند. اپل در ماه ژوئن گذشته از یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری خبر داد که به سیری امکان می‌داد اسپاتیفای و سایر برنامه‌های موسیقی را کنترل کند.

شرکت اپل در واکنش به برخی انتقادها گفته است عملکردش فقط در راستای منافع کاربران و رفتارش با همه توسعه‌دهندگان یکسان است. این شرکت ضمن تکذیب ادعاهای اسپاتیفای، گفته است رقیبش در حوزه موسیقی‌ به دنبال این است که هیچ سهمی به اپل نپردازد و انتظار دارد با او متفاوت از دیگران رفتار شود.

اسپاتیفای سال‌هاست تلاش می‌کند اپل را به دلیل رفتارهای ضد‌رقابتی تحت فشار قرار دهد. گفته می‌شود نمایندگان این شرکت تا‌کنون با مقام‌های وزارت دادگستری و اعضای کارگروه فناوری کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا دیدار کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More