شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معرفی کنسول ۵ پلی استیشن رقابت را برای اکس باکس مایکروسافت سخت‌تر کرد

با معرفی موفق کنسول پلی استین ۵ از سوی شرکت سونی، کار رقابت برای مایکروسافت که در نظر دارد ایکس باکس سری ایکس را رونمایی کند سخت‌تر شده است.

روز جمعه سونی بیش از ۲۰ بازی را برای پلی استین ۵ معرفی کرد که با استقبال کارشناسان این صنعت مواجه شده است. از جمله این بازی‌ها می توان به سری جدید مردعنکبوتی و گرن اوریزمو اشاره کرد.

کونسول پلی‌استیشن ۵ هم‌زمان با رقیبش ایکس‌باکس‌ایکس تا پایان سال میلادی به بازار می‌آید. سونی و مایکروسافت از زمان ورود مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ به دنیای بازی‌ها با هم وارد رقابت شده‌اند.

آخرین رویارویی عمده این دو شرکت در سال  ۲۰۱۳ بود، زمانی که سونی پلی‌استیش۴ و مایکروسافت  ایکس باکس ۱ را عرضه کردند.

در پلی استیشن ۵ جلوه‌های گرافیکی به طرز چشمگیری پیشرفت کرده و زمان لود شدن کاهش پیدا کرده است.

در برنامه معرفی این پلی استیشن، که در یوتوب و تویچ بیش از دو میلیون بازدید کننده داشت، جیم رایان، مدیر عامل سونی اینترتینمنت، گفت: «شما بازی‌هایی را میبینید که لذت کامل آن تنها با قدرت و ویژگی‌های پلی استیشن ۵ امکان‌پذیر است.»

از دیگر ویژگی‌های چشمگیر کنسول پلی‌استیشن ۵ طراحی بیرونی آن است که به رنگ سفید کار شده و در مقابسه با مدل‌های قبلی، نسلی جدید و آینده‌گرا از پلی‌استیشن را به نمایش می‌گذارد.

هنوز در مورد قیمت این کنسول اطلاعاتی ارائه نشده است. به گفته سونی، قرار است دو مدل از پلی استیشن ۵ ارائه شود که یکی از آنها با توجه به گرایش گیمرها به نسخه‌های دانلودی دیجیتال، دیسک درایو ندارد.

همچنین به گفته صاحبنظران، در کنسول جدیدپلی استیشن اتکای سونی بر تجربه ساخت بازی‌هایی با تکنیک‌های زیبا و جریان روایی خاص کاملا مشخص است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More