شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
مقامات ایران با افزایش محدودیت‌های اینترنت به استقبال سالگرد تظاهرات دی ماه می‌روند

معاون وزیر ارتباطات: فیلترینگ در روزهای آینده سخت‌تر می‌شود

 

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از سخت‌تر شدن فشار فیلترینگ طی روزهای آینده خبر داد. او که در همایشی با موضوع «آینده وب و موبایل» شرکت کرده بود گفت که هدف او از طرح این مسئله، صرفا اطلاع‌رسانی است و دولت نقشی در این زمینه ایفا نمی‌کند. 

ناظمی درباره احتمال بسته شدن «اینستاگرام» نیز گفته است: «هنوز این موضوع به تصویب مراجع مربوطه نرسیده است؛ اما یک عده به شدت دنبال این اتفاق هستند.»

به نظر می‌رسد، منظور او از «روزهای آتی» اشاره به سالگرد اعتراضات ضد حکومتی دی ماه ۱۳۹۶ است؛ اعتراضاتی که ابتدا علیه گرانی آغاز شد.

کاربران ایرانی کماکان محدودیت‌هایی که به بهانه تظاهرات سال گذشته مردم روی اینترنت این کشور اعمال شده است را تجربه می‌کنند. پرونده فیلترینگ تلگرام در همان زمان کلیده خورده بود.

کندی اینترنت، اعمال محدودیت‌های شدید روی زیرساخت‌های «وی‌پی‌ان» و قطع شدن کامل خدمات اپراتورهای موبایل در برخی شهرها، از جمله مواردی است که حکومت ایران در بازه زمانی زمستان گذشته آن‌ها را اجرایی کرده بود.

اکنون به نظر می‌رسد در روزهای آینده قرار است افزایش این محدودیت‌ها با تمرکز روی فیلترینگ، این بار با برنامه‌ریزی قبلی اعمال شود.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص موقتی یا دائمی بودن افزایش فشار فیلترینگ در ایران توضیحی نداده است. برخی کاربران در ایران از عدم اتصال مناسب ابزارهای وی‌پی‌ان در روزهای گذشته خبر داده‌اند.



 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More