شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محافظ صفحه سه دلاری اعتبار سامسونگ را خدشه‌دار کرد

شرکت سامسونگ با یک ایراد امنیتی بزرگ مواجه شده که بر اساس آن حسگر اثر انگشت در تلفن‌های پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰، پس از پوشانده شدن با یک ژل محافظ صفحه، از سوی هر فردی قابل دسترسی است.  

به گزارش فایننشیال تایمز، این ایراد می‌تواند اعتبار سامسونگ را در بین بسیاری از مشتریان بالقوه‌اش کاهش دهد. این شرکت در پی ارایه یک بسته امنیتی نرم‌افزاری برای رفع این مشکل است.

با استفاده از این ژل محافظ صفحه سه دلاری و پوشاندن نمایشگر این گوشی‌ها، امکان باز شدن آن‌ها برای هر فردی ممکن می‌شود. حسگر اثر انگشت در تلفن‌هایی مانند گلکسی اس ۱۰ و نوت ۱۰ زیر نمایشگر تعبیه شده است.

سامسونگ در این باره گفته است: «ما در حال تحقیق در رابطه با این مشکل هستیم و به زودی یک بسته امنیتی برای رفع آن عرضه می‌کنیم.» به گفته این شرکت «ما از مشتریانی که در مورد به‌روزرسانی تلفن خود سوالی دارند یا به پشتیبانی فنی نیاز دارند، دعوت می‌کنیم با ما تماس بگیرند.»

در زمان معرفی و عرضه گلکسی اس ۱۰ در اوایل اسفند سال گذشته، این شرکت از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک این گوشی به‌عنوان یک «انقلاب» در عرصه امنیت بیومتریک یاد کرد.

با این وجود، اکنون این ژل محافظ سه دلاری که کاربری‌اش محافظت از نمایشگر گوشی است، برای سامسونگ به دردسری بزرگ تبدیل شده است چرا که با کمک آن هر کسی امکان دسترسی به گوشی‌های سامسونگی را که با تکنولوژی حسگر اثر انگشت اولتراسونیک عرضه شده‌اند خواهد داشت.

مطلب مرتبط: در رویداد معرفی پرچمداران جدید سامسونگ چه گذشت؟

به گفته یونگ وو کیم (Kim Young-woo) تحلیل‌گر موسسه امنیتی SK، بسیاری از کاربران از اینکه در حال حاضر هیچ امنیتی برای انجام تراکنش‌های موبایل در تلفن‌های پرچمدار سامسونگ وجود ندارد تعجب کرده‌اند.

در حال حاضر سیستم‌های تشخیص اثر انگشت و شناسایی چهره، در میان کاربران تلفن‌های هوشمند، بیش از سایر روش‌های تشخیص هویت، قابل اعتماد هستند و ترجیح داده می‌شوند.

یک بانک اینترنتی کُره‌ای به‌نام  کاکائو (Kakao) به مشتری‌های خود پیشنهاد کرده امکان ورود به اپلیکیشن‌های این بانک را با استفاده از اثر انگشت تا زمان رفع مشکل غیرفعال کرده و از روش‌های دیگری مثل رمز عبور استفاده کنند.

در پی انتشار این خبر، سهام سامسونگ حدود ۰/۸ درصد افت کرد.

پیش از این، در اواخر فروردین امسال و در پی بروز ایراد در نمایشگر اولین تلفن تاشوی سامسونگ، این شرکت به جمع‌آوری این تلفن‌ها جهت رفع ایراد مجبور شد. پیش از آن نیز وجود ایراد در باتری تلفن‌های هوشمند نوت ۷ این شرکت، منجر به آتش گرفتن یا انفجار آن‌ها می‌شد. در نهایت سامسونگ پس از تحمل ضرری چند میلیارد دلاری، همه نوت‌های ۷ فروخته شده را از بازار جمع‌آوری و خسارت مشتری‌ها را جبران کرد.

مطلب مرتبط: گلکسی‌فولد یادآور کابوس نوت ۷ برای سامسونگ

به گفته برایان ما (Bryan Ma) که از پژوهشگران موسسه IDC است، «نکته مثبت [برای سامسونگ] این است که تنها یک محافظ نمایشگر خاص عامل بروز این مشکل می‌شود و همه مشتریان با این مشکل مواجه نشده‌اند. و اگر سامسونگ بتواند ایراد را به سرعت با یک بسته نرم‌افزاری کارآمد رفع کند، می‌تواند ابعاد [منفی] آن را مهار کند».

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More