شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز موبایل را متوقف می‌کند

 

 

مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز موبایل ۱۰ را، که آخرین نسخه ویندوز مخصوص تلفن‌های هوشمند است، از ۱۰ دسامبر ۲۰۱۹ متوقف می‌کند.

خبر پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز موبایل ۱۰ پس از اضافه شدن توضیحات در یکی از صفحه‌های «سوالات متداول» در مورد این سیستم عامل در سایت رسمی مایکروسافت انتشار یافته است.

در این صفحه آمده است مایکروسافت همه به‌روز‌رسانی‌های امنیتی، رفع ایرادات سیستمی و همچنین کلیه پشتیبانی‌های مرتبط با این سیستم عامل را از تاریخ یاد‌شده متوقف می‌کند و فقط برخی تلفن‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز موبایل، و نه همه آن‌ها، تا تاریخ یاد‌شده تحت پشتیبانی رسمی مایکروسافت خواهند بود.

جالب آن‌که مایکروسافت از همه کسانی که کاربر سیستم عامل موبایلش هستند، خواسته است به استفاده از ابزارهای مبتنی بر اندروید و iOS روی آورند و از خدمات مایکروسافت در این دو بستر بهره‌مند شوند.

مایکروسافت در سال‌های گذشته برای ورود به بازار رقابت با اندروید و iOS تلاش‌های زیادی کرد. از مهم‌ترین تلاش‌ها در این حوزه، خرید ۷/۶ میلیارد دلاری شرکت نوکیا بود برای ساخت گوشی‌هایی بر بستر ویندوزفون (نام قدیم ویندوز موبایل).

پس از برکناری استیو بالمر از سمت مدیرعاملی مایکروسافت و روی کار آمدن ساتیا نادلا در فوریه ۲۰۱۴، این شرکت مسیری متفاوت در پیش گرفت و به‌تدریج با خروج از گردونه رقابت در حوزه تلفن‌های هوشمند و سیستم عامل موبایل، به سمت ارائه خدمات ابری از سطح شخصی تا شرکتی متمایل شد.

بسیاری از کارشناسان نبودِ نرم‌افزارهای کافی و توسعه ناموفق سیستم عامل موبایل مایکروسافت در قیاس با رقبا را مهم‌ترین عامل شکست این شرکت در این حوزه عنوان می‌کنند.

 

 

منبع: سی‌ان‌بی‌سی

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More