شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
غول‌های دنیای تکنولوژی در غم مرگ پل آلن:

صنعت ما یکی از پیشگامان خود را از دست داد

 

بعضی از برجسته‌ترین رهبران تکنولوژی دنیا به پل آلن ادای احترام کردند. پل آلن، از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت، روز دوشنبه ۲۳ مهر در سن ۶۵ سالگی درگذشت. جف بزوس مدیرعامل آمازون، تیم کوک مدیرعامل اپل و ساندر پیچای مدیرعامل گوگل در میان بزرگان دنیای تکنولوژی‌اند که یاد او را گرامی داشتند.

پُل آلن بر اثر نوعی سرطان خون درگذشت. او سال ۲۰۰۹ میلادی به این بیماری مبتلا شده بود و اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که بیماری بعد از دوره‌ای بهبود موقت، دوباره برگشته است.

چندی از پیام‌های تسلیت بزرگان دنیای تکنولوژی را بخوانید:

جف بزوس، مدیرعامل آمازون: او تا آخرین لحظه سرسخت بود

از درگذشت پل آلن خیلی غمگین شدم. اشتیاق او برای نوآوری و پیشرو بودن الهام‌بخش بسیاری بود. او تا آخرین لحظه سرسخت بود. با دوستان و خانواده پل ابراز همدردی می‌کنم.

تیم کوک، مدیرعامل اپل: صنعت ما یک پیگشام را از دست داد

صنعت ما یک پیشگام را از دست داد و دنیای ما یک نیروی خیر را. عمیقا به خانواده و دوستان پل و همچنین به همه اعضای مایکروسافت تسلیت می‌گوییم.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت: من از او بسیار آموختم

تاثیر مشارکت پل آلن در شرکت ما، در صنعت ما و در جامعه ما غیرقابل انکار است. به عنوان یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، او با روش آهسته و پیوسته خودش، محصولات، تجربیات و موسسات سحرآمیزی را خلق کرد و با این کار، دنیا را تغییر داد.

من از او بسیار آموختم. ذکاوت، کنجکاوی و تلاش برای رسیدن به استاندارد بالا، الهام‌بخش همه ما در مایکروسافت خواهد بود. با خانواده و دوستداران پل ابراز همدردی می‌کنیم. روحش شاد.

  ساندر پیچای مدیرعامل گوگل: ما یک پیشگام تکنولوژی را از دست دادیم

ما امروز یک پیشگام تکنولوژی را از دست دادیم. پل آلن، از تو به خاطر تاثیر فراوانی که از طریق کار و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ات در جهان داشتی ممنونیم. با خانواده‌اش و جامعه مایکروسافت ابراز همدردی می‌کنیم.

بیل گیتز، بنیانگذار مایکروسافت: دل‌شکسته‌ام

از درگذشت پل آلن، یکی از قدیمی‌ترین و عزیزترین دوستانم دلشکسته‌ام. پل از زمان روزهای مدرسه لیک‌ساید تا شراکت‌مان در راه‌انداختن مایکروسافت، تا بعضی از پروژه‌های مشترک انسان‌دوستانه طی سالیان دراز، همیشه دوستی نازنین و شریکی واقعی بود.

اگر او نبود، کامپیوترهای شخصی هم به وجود نمی‌آمدند اما او تنها به یک شرکت رضایت نداد. او هوش و استعداد و اشتیاقش را در راه‌های دیگری هدایت کرد تا زندگی انسان‌ها را بهبود ببخشد و باهمستان‌های سیاتل و نقاط دیگر جهان را تقویت کند. او علاقه داشت بگوید: «اگر پتانسیل این وجود دارد که کار خیری انجام شود، باید این کار را بکنیم.» او این طور آدمی بود.

پل عاشق زندگی و آدمی‌های اطرافش بود و ما هم قدر او را می‌دانستیم. او شایسته زمان بیشتری بود اما تاثیر کار او در دنیای تکنولوژی و فعالیت‌های بشردوستانه‌اش تا نسل‌های بعدی هم زنده خواهد ماند. دلم بی‌نهایت برای او تنگ خواهد شد.

 مارک بنیوف، مدیرعامل سیلزفورس: مردی برای تمام فصول

 از درگذشت پل آلن متاسفم، او یک رهبر بزرگ در تکنولوژی بود و مردی برای تمام فصول که از زندگی و ثروتش به تمامی لذت برد اما به همان اندازه به جهان بخشید. من به‌خصوص خیلی تحت تاثیر کارهای او در زمینه حفظ اقیانوس‌ها قرار گرفتم. امیدوارم او که صلح و آرامش می‌آورد، برای همه صلح و آرامش بیاورد.

 استیو وزنیاک، از بنیانگذاران اپل: غم عظیمی برای دنیاست

 من روی صحنه داشتم یک مصاحبه انجام می‌دادم که مجری خبر را اعلام کرد… به سختی می‌توانستم ادامه بدهم. حس می‌کنم غم عظیمی برای دنیاست.

پل کارهای بسیاری برای بشر و به‌خاطر ارزش‌هایش انجام داده است. پل به تاثیر تکنولوژی بر جامعه اهمیت می‌داد. من غمگینم و بعد از برنامه‌ام در ملبورن چند قطره‌ای اشک ریختم. امیدوارم در آینده افراد بیشتری مثل پل داشته باشیم.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More