شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

رونمایی از آیفون‌های ارزان‌تر، دوربین سه‌گانه و سرویس آنلاین تلویزیونی اپل

شرکت اپل با برگزاری کنفرانس سالانه‌اش از سخت‌افزارها و خدمات تازه‌اش پرده‌برداری کرد؛ یک آیفون با دوربین سه‌گانه و یک سرویس پخش تلویزیونی آنلاین، بخشی از مهم‌ترین رونمایی‌های امسال این غول فناوری به حساب می‌آیند.

در این گزارش، نگاهی کوتاه می‌اندازیم به آنچه که سه‌شنبه شب، ۱۹ شهریور در کنفرانس اپل در کالیفرنیا معرفی شده است:

 

آیفون ۱۱

نسخه به‌روز شده‌ای برای مدل آیفون XR اما ۵۰ دلار ارزان‌تر که قرار است با برچسب قیمت ۷۰۰ دلاری به بازار عرضه شود. این مدل حالا در پشت دستگاه مجهز به دو دوربین است. دوربین دوم با داشتن زاویه دید بازتر این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان مناظر وسیع‌تر را به تصویر کشید. اندازه صفحه نمایش این گوشی مانند مدل سال قبل ۶/۱ اینچ است. عرضه عمومی این تلفن هوشمند به بازار از روز جمعه، ۲۹ شهریور آغاز خواهد شد.

 

آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس 

نسخه‌های به روز شده‌ای برای مدل‌های XS و XS Max با همان شیوه قیمت‌گذاری هزار دلار و بالاتر. مدل‌های سال گذشته در مقایسه با گوشی‌های معمول، به یک لنز تله‌فوتو مجهز شده بودند تا امکان بزرگ‌نمایی بهتر را فراهم کنند. مدل‌های امسال حالا یک لنز سوم هم دارند که دارای زاویه وسیع‌تری است. اندازه صفحه نمایش این مدل‌ها به ترتیب ۵/۸ اینچ و ۶/۵ اینچ است و از ۲۹ شهریور وارد بازارهای جهانی می‌شود.

 

اپل واچ 

صفحه نمایش نسل پنجم ساعت هوشمند اپل برای رقابت با رقبای خود مجهز به ویژگی «همیشه روشن» شده است. این ساعت یک اپلیکیشن تازه برای مکان‌یابی نیز دارد. دو بدنه تیتانیومی و سرامیکی نیز به گزینه‌های انتخابی برای ظاهر اپل واچ اضافه شده‌اند. مانند گوشی‌ها، این دستگاه نیز از ۲۹ شهریور وارد بازار خواهد شد و قیمت مدل پایه آن ۳۹۹ دلار است. اگر بخواهید مدل مجهز به شبکه موبایل آن را تهیه کنید، باید ۱۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید.

 

آیپد

صفحه نمایش تبلت اپل با اندازه ۱۰/۲ اینچی خود نسبت به مدل سال گذشته اندکی بزرگ‌تر شده است. این آیپد ۸ مهر وارد بازار خواهد شد و قیمت آن نیز از ۳۲۹ دلار آغاز می‌شود.

 

اپل تی‌وی پلاس

رقیبی جدی برای سایر سرویس‌های پخش آنلاین مانند نت‌فلیکس و دیزنی. اپل خدمات خود در این حوزه را با معرفی ۹ اثر تلویزیونی شامل سریال، جنگ و مستند عرضه خواهد کرد. این شرکت همچنین وعده داده است که هر ماه، به تعداد این برنامه‌های اختصاصی اضافه کند. از ۱۰ آبان می‌توان با پرداخت ماهانه ۴/۹۹ دلار مشترک خدمات اپل تی‌وی پلاس شد. خریداران تازه آیفون، آیپد، اپل تی‌وی، مک یا آیپاد تاچ می‌توانند برای مدت یک سال به‌طور رایگان از این سرویس استفاده کنند.

 

اپل آرکِید

خدمات بازی‌های ویدیویی با بیش از ۱۰۰ بازی که به‌طور اختصاصی برای این سرویس اپل طراحی شده‌اند. بازی‌ها این قابلیت را دارند تا در حالت آفلاین روی دستگاه‌های آیفون، آیپد، مک و اپل تی‌وی اجرا شوند. این خدمات از ۲۸ شهریور عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز ماهانه پنج دلار خواهد بود. این بازی‌ها از طریق یک بخش جدید در فروشگاه اپ استور در دسترس قرار می‌گیرند.

 

به‌روز رسانی‌های نرم‌افزاری

نسخه جدید سیستم‌عامل (iOS ۱۳) از ۲۸ شهریور برای دارندگان آیفون عرضه می‌شود. نسخه جدید سیستم‌عامل iPadOS نیز از ۸ مهر عرضه خواهد شد.

 

موارد عرضه‌نشده

اپل در کنفرانس خود هیچ اشاره‌ای به نسخه تازه کامپیوترهای مک نکرد. این مورد شامل عدم اعلام عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مک او‌اس به نام «کاتالینا» نیز می‌شود. همچنین امسال اپل برخلاف برخی شرکت‌ها نظیر سامسونگ که با قیمت اندکی بالاتر نسخه ۵جی گوشی‌های اندرویدی خود را عرضه کرده‌اند، از معرفی مدل ۵جی آیفون‌های خود صرف‌نظر کرد. بنابراین دست‌کم تا سال بعد نمی‌توان انتظار معرفی آیفون‌های ۵جی را داشت.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More