شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دیجیتال اوشن دامنه‌های دات‌ آی‌آر را مسدود می‌کند

 

یک خدمات‌دهنده مطرح میزبانی وب به جمع تحریم‌کنندگان ایران پیوست.

شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب «دیجیتال اوشن» صبح روز پنج‌شنبه ۴ بهمن،  با ارسال ایمیلی به برخی مشتریان ایرانی خود، از عدم امکان میزبانی سایت‌هایی با دامنه ایران یا دات آی‌آر (ir.) خبر داد.

 

 

این شرکت آمریکایی که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد، یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت رایانش ابری در جهان به حساب می‌آید و میان تیم‌ها و مجموعه‌های ایرانی نیز از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

دیجیتال اوشن در ایمیل ارسالی خود به مشتریانش، دلیل تصمیم یاد شده را پیروی از قوانین و مقررات آمریکا عنوان کرده است. در متن این ایمیل آمده:

«دیجیتال اوشن متعهد است تا کسب‌وکار خود را با صداقت، درستی و انطباق کامل با قوانین و مقررات ایالات متحده که روی فعالیت‌های تجاری بین‌المللی‌اش حکمرانی می‌کند مدیریت کند.»

 

 

این ایمیل مشخصا به عدم امکان ارائه خدمات به دامنه‌های اینترنتی مرتبط با کشور ایران (.ir و کلیه زیر دامنه‌های منتهی به این پسوند) اشاره می‌کند: «پس از بررسی حساب شما متوجه شدیم شما از دامنه‌هایی در ارتباط با کشورهایی که تحت تحریم‌های تجاری و اقتصادی ایالات متحده قرار دارند استفاده می‌کنید و این موضوع شرایط خدمات دیجیتال اوشن را نقض می‌کند.»

 

 

کاربران زیادی در توییتر نسبت به تصمیم این شرکت در حال بحث و اعتراض هستند.

 

 

این شرکت به مشتریان خود ۷۲ ساعت فرصت داده است تا نسبت به انتقال داده‌های‌شان به میزبان دیگری اقدام کنند. بر اساس توضیحات مندرج در ایمیل، پس از اتمام این بازه تمام منابع و اطلاعات مربوط به مشتری حذف خواهد شد و امکان بازیابی آن نیز وجود نخواهد داشت.

 

 

دیجیتال اوشن از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است که دسترسی به زیرساخت‌های فنی آن به دلیل گستردگی استفاده از طرف سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف داخلی و خارجی، بارها از طرف حکومت ایران مورد حمله و اختلال قرار گرفته است.

 

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More