شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

در رویداد معرفی محصولات جدید مایکروسافت چه گذشت؟

شرکت مایکروسافت چهارشنبه دوم اکتبر (۱۰ مهرماه)، در مراسمی آخرین محصولات سری سرفیس (Surface) خود را در رده لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تبلت‌های تاشوی جدیدش معرفی کرد. این رویداد معرفی محصولات تازه، به‌ویژه تبلت‌های سرفیس که قابلیت برقراری تماس تلفنی دارند، برای مایکروسافت اهمیت زیادی داشت.

در ادامه این مطلب، شما را در جریان جزئیات محصولاتی که در مراسم چهارشنبه شب معرفی شدند می‌گذاریم.

 

تبلت دو‌صفحه‌ای (Surface Duo)

از آخرین باری که مایکروسافت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری، تلفنی هوشمند معرفی و به بازار عرضه کرد، مدت زیادی می‌گذرد. در مراسم چهارشنبه شب، سرفیس دوئو (Surface Duo) به‌عنوان محصولی با فرم‌ جدید معرفی شد که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. این تبلت که مثل یک کتابچه باز می‌شود از اختراع‌هایی است که مایکروسافت حق انحصاری آن را سال‌ها قبل ثبت کرد و سرانجام با این نام ساخته و معرفی شد.

این تبلت دو صفحه‌ای با دو نمایشگر ۵/۶ اینچی معرفی شده و قرار است در تعطیلات سال نوی ۲۰۲۰ عرضه شود.

امکان برقراری تماس قابلیتی است که این تبلت را به‌نوعی به اولین تلفن مایکروسافت با سیستم‌عامل اندروید تبدیل کرده است.

به گفته پانوس پانای (Panos Panay)، مدیر بخش محصولات مایکروسافت، این محصول بهترین‌های مایکروسافت را در خود دارد و با مشارکت گوگل، بهترین نرم‌افزارهای اندروید به‌صورت پیش‌فرض در آن در دسترس است. 

مایکروسافت پیش‌تر با خرید نوکیا با رقمی حدود هفت میلیارد دلار، تلاش کرد به بازار تلفن‌های هوشمند وارد شود. اما در سال ۲۰۱۴، در رقابت با سایر بازیگران این حوزه، تسلیم شد و پس از آن، توسعه سیستم‌عامل ویندوزفون را متوقف کرد.



تبلت تاشو (Surface Neo)

این تبلت ۹ اینچی تاشو که با دو نمایشگر و یک صفحه‌کلید عرضه می‌شود، حدود ۷۰۰ گرم وزن و فقط ۵/۶ میلیمتر ضخامت دارد. نمایشگر اصلی این تبلت یکی از نازک‌ترین نمایشگرهای تبلت‌های موجود در بازار است. بسته به حالت قرارگیری صفحه‌کلید، امکانات متنوعی از جمله ابزارک‌های هر نرم‌افزار و صفحه لمسی، با کمک سیستم‌عامل ویندوز مخصوصی که برای این مدل ساخته شده است، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. بخش تاشوی این تبلت امکان چرخش ۳۶۰ درجه دارد. در نقطه اتصال نمایشگر و صفحه‌کلید، از کابل‌های ۶۰ میکروکاکسیکال استفاده شده است. قرار است این تبلت هم با شروع سال نوی میلادی به بازار عرضه شود.

 

ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10 X) 

سرفیس نئو یا همان تبلت تاشویی که در بالا معرفی شد با ویندوز جدیدی عرضه می‌شود که ویندوز ۱۰ ایکس نام دارد. این نسخه تازه از سیستم‌عامل مایکروسافت، که در این رویداد معرفی شد، برای ابزارهای مبتنی بر ویندوزی‌ مانند نئو که دو نمایشگر دارند ساخته شده است. به گفته کارمن زلاتف (Carmen Zelateff)، مدیر برنامه‌ تجربه‌ها و ابزارهای مایکروسافت، ویندوز ۱۰ ایکس تعریف جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است که در چند سال گذشته، با همکاری صدها مهندس و طراح مایکروسافت ساخته شده است. به گفته زلاتف، هدف مایکروسافت از ساخت این سیستم‌عامل افزایش بازدهی و خلاقیت در ابزارهای دو‌نمایشگره بوده است.

 

لپ‌تاپ سرفیس ۳ (Surface Laptop 3) 

سومین نسل از لپ‌تاپ‌های سرفیس در دو اندازه ۱۳/۵ اینچی و ۱۵ اینچی، با قیمت پایه به‌ترتیب ۹۹۹ و ۱۱۹۹ دلار در مراسم چهارشنبه شب معرفی شدند. هر دوی این لپ‌تاپ‌ها نمایشگر لمسی و کیبورد و صفحه لمسی جدید دارند. اتصال یو‌اس‌بی‌ـ‌سی (USB-C) و طراحی ماژولار از مشخصه‌های این نمونه‌های تازه است. پردازنده نسل ۱۰ هشت‌هسته‌ای اینتل و گرافیک رایزن (Ryzen) که شرکت ای‌ام‌دی (AMD) به‌صورت اختصاصی برای سری سرفیس طراحی کرده است از بهبود‌های سخت‌افزاری در نسل سوم سرفیس‌ها به شمار می‌روند. باتری این محصول ۱۱/۵ ساعت بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورد. گفته می‌شود لپ‌تاپ‌های سرفیس نسل ۳ حدود سه برابر سریع‌تر از مک‌بوک ایر شرکت اپل است.

Microsoft Website

سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X)

سیستم‌عامل این تبلت ۱۳ اینچی مبتنی بر نسخه‌ای خاص از ویندوز است که برای افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف باتری، در آن پردازنده اسنپدراگون شرکت کوالکام به کار رفته است. در این مدل، دو اتصال یو‌اس‌بی‌‌ـ‌سی (USB-C) تعبیه شده است و قلمی به‌نام سرفیس اسلیم (Surface Slim) نیز همراهش می‌آید که بالای صفحه‌کلید قرار می‌گیرد و برای طراحی روی نمایشگر لمسی سرفیس پرو ایکس کاربرد دارد. باتری این محصول بدون شارژ حدود ۱۰/۵ ساعت دوام می‌آورد.

سرفیس پرو ایکس را در حال حاضر با قیمت پایه ۹۹۹ دلار، می‌شود سفارش داد و از ماه نوامبر به دست مشتریان می‌رسد.

 

 سرفیس پرو ۷ (Surface Pro 7)

سرفیس پرو ۷ هم در مقایسه با مدل قبلی، بهبودهایی داشته است. این مدل تازه با پردازنده اینتل سریِ کُر آیس لیک (Core Ice Lake)، حافظه یک ترابایتی از نوع اس‌اس‌دی و رم ۱۶ گیگابایتی دارد. قیمت پایه آن از ۷۴۹ دلار شروع می‌شود و در حال حاضر امکان سفارش آن وجود دارد.

 

تراشه آرم اس‌کیو‌ـ‌۱ (Arm SQ1)

این تراشه اختصاصی با همکاری کوالکام، برای برای شتاب‌دهی به نرم‌افزارهای دارای هوش مصنوعی ساخته شده است. گفته می‌شود که این تراشه پیشرفتی قابل‌توجه در حوزه تشخیص گفتار و ویرایش تصویر رایانه‌ای محسوب می‌شود. مایکروسافت تاکید ویژه‌ای بر کارآمدی این تراشه دارد و مدعی است با کمک این تراشه، مصرف بهینه انرژی در سرفیس پرو ۷، در مقایسه با مدل‌های پیشین سرفیس پرو، تا سه برابر بهتر شده است.

هدفون‌های بی‌سیم سرفیس (Surface Earbuds) 

این گوشی بی‌سیم هم از محصولاتی بود که مایکروسافت در رویداد چهارشنبه شب معرفی کرد و با آغاز تعطیلات سال نو با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود. گوشی‌های بی‌سیم سرفیس با یک بار شارژ تا هشت ساعت بی‌وقفه کار می‌کند. بخش بیرونی این هدفون لمسی است و به کاربر امکان می‌دهد موسیقی در حال پخش از اسپاتیفای را کنترل کند، اما این امکان فقط برای تلفن‌های اندرویدی در دسترس است. و البته، از دیگر قابلیت‌های جالب‌توجه این هدفون ترجمه هم‌زمان از ۶۰ زبان زنده دنیاست.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More