شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توییتر نزدیک به ۴۸۰۰ حساب مرتبط با حکومت ایران را مسدود کرد

توییتر اعلام کرد که هزاران حساب کاربری که در راستای سیاست‌های ایران، روسیه، اسپانیا و ونزوئلا فعالیت می‌کردند را شناسایی و معلق کرده است.

توییتر روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که این حساب‌ها با هدف دستکاری در انتخابات در سراسر جهان اقدام به فعالیت می‌کرده‌اند و این شرکت آن‌ها را پس از شناسایی معلق کرده است.

اعلام شده است که در میان حساب‌های کشف‌شده تازه، در مجموع ۴۷۷۹ حساب منتسب به حکومت ایران شناسایی شده‌اند که به حمایت از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و ضدیت با اسرائیل یا شرکت در بحث‌های مرتبط با ایران با هویت‌های جعلی می‌پرداخته‌اند. همچنین در این گزارش آمده که ۴ حساب به روسیه و آژانس تحقیقات اینترنتی این کشور که مرتبط با کرملین است منتسب‌اند، ۱۳۰ حساب با هدف دستکاری اذهان عمومی در خصوص استقلال کاتالونیا از اسپانیا فعالیت می‌کرده‌اند و ۳۳ حساب نیز از ونزوئلا و به منظور حمایت از سیاست‌های دولت فعلی این کشور در توییتر فعال بوده‌اند.

کلیه این حساب‌های کاربری در این رسانه اجتماعی معلق شده‌اند.

طبق گزارش منتشرشده از سوی توییتر، حساب‌های منتسب به حکومت ایران در سه گروه قرار گرفته‌اند که شناسایی و حذف شده‌اند: گروه اول ۱۶۶۶ حساب با انتشار نزدیک به دو میلیون توییت با مضامین مرتبط با اخبار روز و انتشار اخبار و نقطه‌نظرها با زاویه حمایت از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران؛ گروه دوم ۲۴۸ حساب که از ایران کنترل می‌شده‌اند با تمرکز بر ایجاد بحث حول محور اسراییل؛ و گروه سوم ۲۸۶۵ حساب که با هویت‌های جعلی ساخته شده بودند و با هدف‌گیری بحث‌های مرتبط با سیاست و جامعه ایران فعالیت می‌کرده‌اند.

توییتر در این گزارش اشاره کرده است که محافظت از بحث‌های عمومی کاربرانش مسئولیتی است که به عهده دارد و به گروه‌های مختلف اجازه فعالیت‌های سازماندهی‌شده و غیرمجازی همچون دستکاری شبکه، انتشار اخبار ناصحیح و تغییر افکار عمومی به نفع گروهی خاص را نمی‌دهد.

همچنین در این گزارش آمده که تیمی در این شرکت مسئول تحقیق و شناسایی حساب‌های مشکوک شده است و با کمک کارشناسان و ابزارهای خاصی که توسعه داده شده، دستکاری‌ها در شبکه توییتر را کشف می‌کنند. گروهی از مهندسان داده، تحلیل‌گران سیاسی، زبان‌شناسان، کارشناسان علوم سیاسی و مهندسان فنی در مراحل تحقیق، شناسایی و حذف این حساب‌ها و همچنین حساب‌های اسپم در توییتر، گرد هم آمده‌اند.

این نخستین‌بار نیست که توییتر اقدام به ارائه گزارش‌های این‌چنینی در رابطه با شناسایی و حذف حساب‌های مشابه می‌کند. پیش از این در اواخر مرداد ماه سال گذشته و همین‌طور در اوایل خرداد سال جاری اعلام شده که حساب‌هایی مرتبط با حکومت ایران یا هم‌راستا با نظام جمهوری اسلامی ایران که به‌صورت سازماندهی‌شده مشغول انتشار محتوا در این رسانه اجتماعی و همچنین فیسبوک و اینستاگرام بوده‌اند، شناسایی و حذف شده‌اند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More