شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برنامه عرضه دو گوشی اندرویدی با نمایشگر تاشو در هاله‌ای از ابهام

برای اولین بار، پس از معرفی صفحه نمایش لمسی آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی، زمستان گذشته، خبر نوآوری‌ تازه‌ای در صنعت تلفن‌های همراه به گوش رسید و عرضه گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو در صدر خبرهای این حوزه قرار گرفت.

سامسونگ با معرفی Galaxy Fold و هواوی با معرفی Mate X در کنفرانس جهانی موبایل (MWC) در اسپانیا، از ورود تلفن‌هایی با نمایشگر تاشو خبر دادند.

اما حدود یک ماه پیش و در روزهای آخر فروردین، در نمونه‌های اولیه گلکسی فولد سامسونگ، که برای بررسی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود، مشکلات جدی دیده شد. این مشکلات به‌ حدی بود که سامسونگ نهایتا برنامه عرضه این محصول به بازار را عقب انداخت. سامسونگ قصد داشت گلکسی فولد را از ۶ اردیبهشت به بازار بفرستد.

مطلب مرتبط: گلکسی فولد یادآور کابوس نوت ۷ برای سامسونگ

در مورد Mate X مساله تا حدی متفاوت است. این گوشی قرار بود با قیمت ۲۶۰۰ دلار به بازار عرضه شود. اما با دستور اخیر ترامپ در خصوص ممنوعیت مبادلات تجاری با شرکت‌های چینی از جمله هواوی و در پی آن، توقف همکاری تجاری گوگل با این شرکت، زمان و نحوه عرضه این محصول هم نامشخص است.

عرضه این محصول ۲۶۰۰ دلاری بدون پشتیبانی نرم‌افزاری گوگل و امکان دریافت به‌روزرسانی‌های مربوط به اپلیکیشن‌های اختصاصی این شرکت، غیرمنطقی به نظر می‌رسد و این به معنی مردن این محصول پیش از عرضه رسمی آن است.

این مساله حتی برای دیگر نمونه‌های هواوی که در راه‌اند، از جمله Mate 30 و Mate 30 Pro، نیز صدق می‌کند.

حتی اگر Mate X و سایر نمونه‌های یاد‌شده هواوی، با توجه به گواهی سه‌ماهه وزارت بازرگانی آمریکا که هواوی را به‌طور موقت از دستور اخیر ترامپ مستثنی می‌کند، عرضه شوند، احتمالا امکان دریافت اندروید Q را در به‌روزرسانی‌های آتی، که پس از این سه ماه آماده می‌شوند، نخواهند داشت و این مساله به مذاق مشتری‌های احتمالی تلفن‌های هواوی خوش نخواهد آمد.

طبق گزارش‌ها، هواوی با توجه به محدودیت اخیر، اعلام کرده است که در حال کار روی سیستم‌عامل موبایل خود است تا بدین ترتیب در جنگ تجاری بین آمریکا و چین و بایکوت همه‌جانبه گوگل ضرر کمتری متوجهش باشد. اما متقاعد کردن مشتری‌های غیر‌چینی به استفاده از سیستم‌عامل تازه‌ای که احتمالا اپلیکیشن خاصی نیز ندارد و توسعه داده نشده است، چندان ساده نیست.

از طرفی، سامسونگ در پی رفع اشکال یاد‌شده در تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر تاشوی خود (گلکسی فولد) است و اعلام کرده است اگر تا پایان ماه مه، برابر با ۱۰ خرداد‌ماه، نتواند این گوشی را به دست کسانی که آن را پیش‌خرید کرده‌اند برساند، سفارش آن‌ها به‌صورت خودکار لغو خواهد شد.

به این ترتیب، با به تعویق افتادن احتمالی عرضه گلکسی فولد سامسونگ و مشکل ایجاد‌شده برای هواوی در عرضه محصولات جدیدش از جمله Mate X، ورود هر دو تلفن مجهز به نمایشگر تاشو به بازار تا اطلاع ثانوی در هاله‌ای از ابهام باقی خواهد ماند.

تازه چه خبر؟
گزارش‌های رسانه‌ای از مرگ شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در زندان تهران بزرگ خبر می‌دهند. منابع نزدیک به خانواده شاهین ناصری در گفت‌وگو با...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More